اگر شما به دنبال کیفیت تصویر DSLR فول فریم چشمگیر در بدنه ای سبک، جمع و جور، با ویژگی های زیبا و قیمت بسیار کم هستید، دوربین Canon EOS 6D Mark II می تواند بهترین انتخاب شما باشد.
Canon که در زیر سری 5D در مجموعه EOS خود قرار دارد، سری 6D را به عنوان یک مدل APS-C یا به عنوان یک DSLR سطح پایه برای کسانی که ارزش جذب نور سطح بسیار بزرگتر حسگر فول فریم را می دانند، در نظر می گیرد. از بسیاری جهات، سری EOS 6D برای مجموعه دوربین های سنسور فول فریم کانن مانند سری Rebel برای مجموعه سنسورهای APS-C است.
همانطور که Digital Rebel اصلی مقرون به صرفه بودن را به بازار DSLR آورد، 6D اصلی، قیمت مناسب را برای دوربین های فول فریم به ارمغان آورد. در حالی که دوربینهای سری 6 بعدی با پیشرفتهترین و قدرتمندترین مدلهای فول فریم موجود، دارای ویژگیها بسیاری هستند و از فناوریهای تازه بهطور قابل توجهی بهره میبرند، در عین حال کوچک و سبک با قیمت بسیار جذاب هستند. به خصوص کیفیت تصویر بالا برای آن قیمت.
دوربین اصلی Canon EOS 6D یکی از محبوبترین دوربینهای این سایت است، حتی در سن نزدیک به 5 سالگی (تا زمان معرفی 6D Mark II)، ارزش آن از نظر عکاسان بسیار بالا است. در حالی که Mark II روح 6D اصلی را حفظ می کند، با ارتقاهای بسیار قابل توجهی از جمله رول آپ با فناوری فعلی همراه است و هیچ مشکلی برای دستیابی به محبوبیت نخواهد داشت.
شما می توانید ویژگیهای بسیاری را از EOS 80D همه منظوره عالی که توسط این دوربین به ارث رسیده است، تشخیص دهید.
خلاصه ای از ویژگی های Canon EOS 6D Mark II
سنسور تصویربرداری جدید 26.2 مگاپیکسلی CMOS با فوکوس خودکار Dual Pixel CMOS
- سیستم فوکوس خودکار 45 نقطه ای (همه نوع متقاطع)
- ISO 40000 قابل ارتقا تا 50 (L)، 512600 (H1) و 102400 (H2)
- پردازنده DIGIC 7
- منظره یاب هوشمند با نمای 98 درصد
- اولین مدل فول فریم با صفحه نمایش لمسی با زاویه متغیر (1.04 میلیون نقطه)
- 6.5 فریم بر ثانیه
- حالت فلیکر، زمان رها شدن شاتر را تنظیم می کند تا از مشکلات نور سوسو زدن جلوگیری کند
- فیلم های Full HD 1080p 60p با لرزشگیر الکترونیکی تصویر 5 محوره
- WiFi، NFC، بلوتوث و GPS
- عکاسی پیاپی بعد از 10 ثانیه تایمر خودکار (2 تا 10 عکس)
- Intervelometer با حالت فیلم Timelapse 4K با وضوح 3840 پیکسل UHD
- طراحی دستگیره عمیق تر برای کنترل بهتر
- مقاوم در برابر گرد و غبار و آب
- فقط 685 گرم

سنسور و کیفیت تصویر
Canon EOS 6D Mark II با یک سنسور تصویربرداری کاملاً جدید معرفی شده است.
در زیر جدولی نشان داده شده است که سنسور و برخی مشخصات اضافی را برای برخی از مدلهای کنونی و اخیر دوربین EOS Canon نشان میدهد.
مدل | FOVCF | سنسور | اندازه پیکسل | پیکسل/مگاپیکسل | منظره یاب | DLA * | ||
Canon EOS M5 | 1.6 برابر | 22.3 × 14.9 میلی متر | 3.7 میکرومتر | 6000 در 4000 | 24.2 | 100% | f/6.0 | |
Canon EOS Rebel SL2 / 200D | 1.6 برابر | 22.3 × 14.9 میلی متر | 3.7 میکرومتر | 6000 در 4000 | 24.2 | 0.82x | 95% | f/6.0 |
Canon EOS Rebel T7i / 800D | 1.6 برابر | 22.3 × 14.9 میلی متر | 3.7 میکرومتر | 6000 در 4000 | 24.2 | 0.82x | 95% | f/6.0 |
Canon EOS 77D | 1.6 برابر | 22.3 × 14.9 میلی متر | 3.7 میکرومتر | 6000 در 4000 | 24.2 | 0.82x | 95% | f/6.0 |
Canon EOS 80D | 1.6 برابر | 22.3 × 14.9 میلی متر | 3.7 میکرومتر | 6000 در 4000 | 24.2 | .95x | 100% | f/6.0 |
Canon EOS 7D Mark II | 1.6 برابر | 22.4 × 15.0 میلی متر | 4.1 میکرومتر | 5472 x 3648 | 20.2 | 1.0x | 100% | f/6.6 |
Canon EOS 6D Mark II | 1.0x | 35.9 × 24.0 میلی متر | 5.75 میکرومتر | 6240 x 4160 | 26.2 | .71x | 98% | f/9.3 |
Canon EOS 6D | 1.0x | 35.8 × 23.9 میلی متر | 6.54 میکرومتر | 5472 x 3648 | 20.2 | .71x | 97% | f/10.5 |
Canon EOS 5Ds / 5Ds R | 1.0x | 36.0 × 24.0 میلی متر | 4.14 میکرومتر | 8688 x 5792 | 50.6 | .71x | 100% | f/6.7 |
Canon EOS 5D Mark IV | 1.0x | 36.0 × 24.0 میلی متر | 5.36 میکرومتر | 6720 x 4480 | 30.4 | .71x | 100% | f/8.6 |
Canon EOS 5D Mark III | 1.0x | 36.0 × 24.0 میلی متر | 6.25 میکرومتر | 5760 x 3840 | 22.3 | .71x | 100% | f/10.1 |
Canon EOS 5D Mark II | 1.0x | 35.8 × 23.9 میلی متر | 6.4 میکرومتر | 5616 x 3744 | 21.1 | .71x | 98% | f/10.2 |
در حالی که رزولوشن 26.2 مگاپیکسل 6D Mark II بالا است و این عدد بهترین مدلهای APS-C در زمان بازبینی است، 26.2 مگاپیکسل تنها تراکم پیکسلی متوسطی را نسبت به سایر مدلهای فرمت فول فریم موجود در حال حاضر ایجاد میکند. با این حال، مزایای مقدار زیادی نور گرفته شده توسط فرمت سنسور فول فریم بزرگتر بسیار زیاد است و این مزیت در 6D IIهمچنان وجود دارد.

یک سنسور فول فریم با 2.5 برابر مساحت سطح (864 میلیمترمربع در مقابل 338 میلیمتر مربع )،قادر است نور بیشتری را نسبت به یک مدل APS-C که هنوز هم بزرگ است، جذب کند. این تفاوت در کیفیت تصویر ، به خصوص زمانی که سطح نور پایین می آید، مشاهده می شود.
دوربین های فول فریم با ارائه زوایای دید بسیار گسترده تر از دوربین های فرمت APS-C با فاصله کانونی یکسان، به فواصل کانونی طولانی تری برای کادربندی سوژه های یکسان نیاز دارند و این بدان معناست که می توان تاری پس زمینه بسیار قوی تری ایجاد کرد.
تاری پس زمینه قوی یک ویژگی بسیار مطلوب برای بسیاری از سوژه ها است و به تنهایی دلیلی قوی برای استفاده از یک مدل دوربین فول فریم است.
سطوح نویز یک نگرانی اصلی کیفیت تصویر است و یکی دیگر از مزایای اصلی سنسورهای فول فریم، با سطح بزرگ آنها که مقدار بیشتری از نور را نسبت به گزینه های فرمت کوچکتر جذب می کند، نسبت سیگنال به نویز بسیار بالای آنها است.

کاهش نویز برای تصاویری که توسط هر دوربینی گرفته می شود. چه در داخل دوربین و چه در حین پردازش پس از آن، امکان پذیر است.مگر اینکه با فرمت JPG در دوربین عکاسی کرده باشید.
بلوک های یکنواخت رنگ در نمودار تست کداک هر نویز موجودی را بسیار محسوس می کند. حتی دوربین های APS-C نیز می توانند این کار را انجام دهند. تفاوت بین ISO 100 و 200 به سختی قابل تشخیص است.
مقایسه نتایج ISO 400 با نتایج ISO 100 تفاوت جزئی در سطوح نویز را نشان می دهد. اما ISO 400 را می توان بدون تردید در بیشتر موارد استفاده کرد. پیشرفت افزایش نویز در ISO 800 ادامه دارد، اما باز هم، نتایج بسیار عالی هستند. این سناریو در مرحله ISO 1600 مشابه است، اگرچه میزان افزایش نویز به طور قابل توجهی افزایش می یابد. نتایج ISO 3200 همچنان عالی به نظر می رسند و برای اکثر اهداف قابل استفاده هستند.
حسگر میتواند میزان نوری را که در طول نوردهی به آن میرسد. بر اساس مدت باز بودن شاتر و باز شدن دیافراگم لنز که استفاده میشود، ثبت کند. افزایش تنظیمات ISO به طور جادویی نور بیشتری ایجاد نمی کند، بلکه سیگنال دریافتی از سنسور را تقویت می کند.
نور کمتری که به سنسور می رسد به معنای کاهش نسبت سیگنال به نویز است که در تقویت بالا آشکار می شود. و در ISO 6400، تصاویر 6D II شروع به دریافت مقدار قابل توجهی نویز می کنند.
ISO 25600 می تواندآخرین راه حل باشد. تفکیک سر و صدا و جزئیات دشوار است. ISO 51200و 102400 نیز موجود است اما زمانی که نویز از جزئیات فراتر می رود، این قابلیت خیلی کمک نمی کند. در ISO 102400 نه تنها نمی توان بسیاری از کلمات موجود در نمودار تست را خواند. حتی نمی توان گفت که بسیاری از آنها کلمه هستند.
سطوح نویز Canon EOS 6D Mark II نسبت به 6D چگونه است؟ با وجود افزایش وضوح، سطوح نویز 6D II در سطح پیکسل زیاد، کمی بهبود یافته است. کوچک کردن تصاویر 6D II به ابعاد پیکسل 6D مزیت بیشتری به نتایج D II 6 دارد. آیا این تفاوت به تنهایی برای تضمین ارتقا کافی است؟ کاهش نویز ISO بالا به احتمال زیاد باعث تفاوت زیادی از 6D به 6D II نمی شود. اما مطمئن باشید که بسیاری از مزایای دیگری که II دارد این ارتقا را توجیه می کند.
سطوح نویز Canon EOS 6D Mark II نسبت به 5D Mark IV چگونه است؟ در این مورد،5D IV وضوح بالاتری دارد اگر به راحتی نمی توانید تفاوتی را در نتایج این نمودار تست ببینید، تفاوتی در تصاویر دنیای واقعی نخواهید دید. این که می توان تصاویر 5D IV را کاهش داد تا با ابعاد پیکسل تصویر D II 6 مطابقت داشته باشد، یک مزیت جزئی به آن می دهد.
سطوح نویز Canon EOS 6D Mark II نسبت به 5D Mark III چگونه است؟ 5D III رزولوشن نسبتاً پایینتری دارد. در این مقایسه، می بینیم که 6D II و 5D III در سراسر محدوده ISO عملکرد بسیار مشابهی دارند. اگرچه 6D II دارای یک مزیت وضوح جزئی است.
اگر بیش از حد نوردهی کنید می بینید که سطح کلی نویز به میزان قابل توجهی کاهش می یابد که بخشی از استراتژی ETTR (در معرض دید راست) است. با این حال، مشکلات محدوده دینامیکی ممکن است با نوردهی بیش از حد وجود داشته باشد. و کانالهای R,G,B منفرد (یا همه آنها) بدون جزئیات مسدود شوند. در بلوک های رنگی، مراقب تغییر رنگ ها از رنگ اصلی باشید.
در +1 EV، 6D II شبیه به 5D Mark IV به نظر می رسد. در +2 EV، تصاویر 6D II و 5D IV را می بینیم که شروع می کنند به از دست دادن برخی جزئیات رنگی در روشن ترین بخش های تصویر. دو دوربین در این نقطه شبیه به هم به نظر می رسند و به استثنای بلوک زرد پایین ترین، در +3 EV تقریباً یکسان هستند .
آنچه در اینجا آموختیم این است که، اگرچه 6D II ممکن است از نظر قابلیتهای محدوده دینامیکی کمی کمتر از 5D IV باشد. اما خیلی هم بد نیست، به خصوص با توجه به قیمت بسیار پایینتر آن. در مورد محدوده دینامیکی، بیشتر همیشه بهتر است. با این حال، دستیابی به نوردهی در یک توقف ایده آل، بین -1 و +1 استاپ سمت راست، چندان سخت نیست. و این موضوع از توانایی های 6D II است.
صحنههایی با محدوده دینامیکی بیش از قابلیتهای تکتصویر دوربین، متمایزکننده هستند. اما محدوده دینامیکی چنین صحنههایی اغلب میتواند به براکت نوردهی نیاز داشته باشد. حتی زمانی که از دوربینهای فول فریم با بالاترین محدوده دینامیکی موجود استفاده میشود.
یک جفت مجموعه عکسهای گرفته شده با نوردهی و نوردهی بیش از حد، دلیلی برای استفاده از فرمت RAW را روشن میکند ، به خصوص اگر محدوده دینامیکی نگران کننده باشد.
کاهش نویز ابزار بسیار مفیدی است، به ویژه برای تصاویری که در تنظیمات ISO بالاتر گرفته می شوند. در حالی که کاهش نویز تفاوت زیادی در نویز قابل مشاهده ایجاد می کند، جزئیات تصویر ممکن است با برنامه کاهش نویز ناپدید شوند. مواردی که JPG را نشان میدهند بهعنوان فایلهای JPG در دوربین در مقابل فایلهای RAW پردازش شده در DPP (و از سبک تصویر استاندارد پیشفرض استفاده میشوند) گرفته میشوند. آزمایشهای فایل RAW با کاهش نویز(که با برچسب «NR» نشان داده میشود) از تنظیماتی استفاده میکند که توسط دوربین یا بهعنوان پیشفرض در DPP اعمال شدهاند.
نتایج MSNR قابلیت کاهش نویز چند شات را نشان میدهد. MSNR اطلاعات چندین نوردهی گرفته شده در یک انفجار خودکار با حداکثر نرخ فریم را در یک تصویر با نویز کاهش یافته ادغام می کند MSNR. پیشرفت زیادی را نشان می دهد.
نکات منفی کاهش نویز چند شات شامل موارد زیر است MSNR : در حال حاضر فقط با خروجی JPG در دسترس است. کاهش نویز چند شات برای سوژه های در حال حرکت (یا با دوربین متحرک) چندان مفید نیست.
نوردهی طولانی NR، دادههای حذف گرد و غبار، نوردهی چندگانه و حالت HDR باید برای فعال کردن MSNR روی خاموش تنظیم شوند.
6D II در حالت های Auto/Basic zone، در حین ضبط ویدیو و در حالت Bulb به استاندارد NR برمی گردد.
فلش در حالت MSNR پشتیبانی نمی شود.
پس از گرفتن عکس پشت سر هم چند شات، دوربین برای مدت زمان نسبتاً کوتاهی در حین پردازش تصویر ادغام شده “مشغول” باقی می ماند. بنابراین، در حالی که این ویژگی ایده خوبی است، محدودیتها آن را در برنامههای دنیای واقعی کمتر کاربردی میکنند. به احتمال زیاد هنگام عکاسی از یک سوژه ثابت از روی سه پایه، از تنظیم ISO پایین با نوردهی طولانی تر همراه با کاهش نویز طولانی مدت استفاده می کنم.
تنظیمات ISO Canon EOS 6D Mark II در 100-40000 در افزایش 1/3 توقف با ISO 50 (L)، 51200 (H1) و 102400 (H2) در دسترس است.
شایان ذکر است که رنگ ارائه شده توسط دوربین های Canon EOS بسیار عالی است. این ویژگی به تنهایی می تواند یک ویژگی تصمیم گیری باشد و در کل 6D II کیفیت تصویر زیبایی را تولید می کند.

رسانه ها
جدول زیر اندازه فایلهای RAW مقایسهای را برای عکسی در استودیو با جزئیات نسبتاً بالایی که با دوربین مرجع گرفته شده است نشان میدهد.
مدل / حجم فایل به مگابایت @ ISO: | (نماینده پارلمان) | 100 | 200 | 400 | 800 | 1600 | 3200 | 6400 | 12800 | 25600 | 51200 | 102400 | 204800 | 409600 |
Canon EOS M5 | (24.2) | 33.8 | 34.7 | 35.7 | 37.1 | 39.0 | 41.3 | 44.7 | 46.5 | 52.8 | ||||
Canon EOS Rebel SL2 (estate) | (18.0) | 23.7 | 24.2 | 24.8 | 25.8 | 27.1 | 28.7 | 30.8 | 33.4 | 37.2 | ||||
Canon EOS Rebel T7i / 800D | (24.0) | 30.6 | 31.2 | 32.1 | 33.3 | 34.9 | 37.0 | 39.6 | 42.4 | 47.0 | 51.1 | |||
Canon EOS 77D | (24.0) | 30.6 | 31.2 | 32.1 | 33.3 | 34.9 | 37.0 | 39.6 | 42.4 | 47.0 | 51.1 | |||
Canon EOS 80D | (24.2) | 31.2 | 31.9 | 32.7 | 34.0 | 35.9 | 37.9 | 40.6 | 43.7 | 47.5 | ||||
Canon EOS 7D Mark II | (20.2) | 25.5 | 25.9 | 26.7 | 27.7 | 28.9 | 30.6 | 32.7 | 35.1 | 37.9 | 41.0 | |||
Canon EOS 6D Mark II | (26.2) | 33.8 | 34.1 | 34.6 | 35.4 | 36.5 | 38.1 | 40.2 | 42.9 | 46.4 | 50.2 | 54.9 | ||
Canon EOS 6D | (20.2) | 25.3 | 25.6 | 26.0 | 26.7 | 27.9 | 29.2 | 30.9 | 33.1 | 35.3 | 38.6 | 42.5 | ||
Canon EOS 5Ds | (50.6) | 64.7 | 65.7 | 66.9 | 69.2 | 72.5 | 76.6 | 81.6 | 88.1 | |||||
Canon EOS 5D Mark IV | (30.4) | 38.8 | 39.1 | 39.6 | 40.4 | 41.6 | 43.5 | 45.5 | 48.0 | 51.4 | 55.1 | 59.8 | ||
Canon EOS 5D Mark III | (22.3) | 28.6 | 29.0 | 29.5 | 30.3 | 31.6 | 33.1 | 35.3 | 37.8 | 40.6 | 44.7 | 49.2 | ||
Canon EOS 5D Mark II | (21.1) | 26.9 | 27.1 | 27.7 | 28.6 | 29.7 | 31.3 | 33.6 | 36.7 | 41.2 |
اندازه فایل RAW Canon با افزایش: 1. وضوح 2. عمق بیت (14 بیت بهتر/بزرگتر است) 3. جزئیات ، اندازه فایل ISO افزایش می یابد). حافظه و دیسک ارزان هستند پس بیشتر بخرید).
ویژگی معمولی برای فایل های RAW کانن این است که تصاویر ISO 100 حدود 1.3 مگابایت در هر مگاپیکسل وضوح هستند. با افزایش وضوح و … فایل ها بزرگتر می شوند و کارت های حافظه شما کمتر نگه می دارند.
Canon EOS 6D Mark II فایلهای تصویری را روی کارت حافظه SD/SDHC/SDXC (UHS-I) مینویسد که فرمت بسیار محبوب و ارزانی است. یک کارت حافظه خالی (یا دو عدد) در هر یک از کیف های دوربین خود نگه دارید. تا مطمئن شوید که در زمان نامناسبی از حافظه خالی نمی شوید.
نرخ فریم، عمق بافر، صدای شاتر
یک ارتقاء سرفصل برای Canon EOS 6D Mark II سرعت درایو 6.5 فریم بر ثانیه است. از 4.5 فریم در ثانیه در 6D اصلی، 2 فریم اضافی در ثانیه کاملاً قابل توجه است.
در حالی که عکاسان جدی ورزشی و اکشن همچنان نرخ فریم بالاتر از 7D Mark II و 1D X Mark II را ترجیح می دهند. نرخ فریم 6D Mark II در بسیاری از سناریوها به اندازه کافی کار را انجام می دهد.
مدل | FPS | حداکثر JPG | حداکثر RAW | تاخیر شاتر | خاموشی VF |
Canon EOS M5 | 7/9 | 26 | n/a | ||
Canon EOS Rebel SL2 / 200D | 5.0 | کامل | 6 | ||
Canon EOS Rebel T7i / 800D | 6.0 | 190/کامل | 21/27 | 70 میلیثانیه | |
Canon EOS Rebel T6 / 1300D | 3.0 | 1110 | 6 | 120 میلیثانیه | 170 میلیثانیه |
Canon EOS 77D | 6.0 | 190/کامل | 21/27 | 70 میلیثانیه | |
Canon EOS 80D | 7.0 | 77/110 | 20/25 | 60 میلیثانیه | n/a |
Canon EOS 7D Mark II | 10.0 | 130 | 31 | 55 میلیثانیه | 100 میلیثانیه |
Canon EOS 6D Mark II | 6.5 | 200 | 18/21 | 60 میلیثانیه | |
Canon EOS 6D | 4.5 | 73/1250 | 14/17 | <60 میلیثانیه | |
Canon EOS 5Ds / 5Ds R | 5.0 | 31/کامل | 12/14 | 59 میلیثانیه | 125 میلیثانیه |
Canon EOS 5D Mark IV | 7.0 | کامل | 17 | 58 میلیثانیه | 86 میلیثانیه |
Canon EOS 5D Mark III | 6.0 | 65/16 هزار | 13/18 | 59 میلیثانیه | 125 میلیثانیه |
Canon EOS 5D Mark II | 3.9 | 78/310 | 13/14 | 73 میلیثانیه | 145 میلیثانیه |
برای مقایسه دوربین های اضافی، مشخصات کامل Canon EOS 6D Mark II را مشاهده کنید .
برای تست حالت درایو 6.5 فریم بر ثانیه Canon EOS 6D Mark II و مشخصات بافر فایل RAW 21 فریم، دوربین به گونهای پیکربندی شده که از ISO 100، حداکثر سرعت شاتر 1/4000 در دسترس (بدون انتظار برای عملکرد شاتر)، باشد.
با استفاده از کارت حافظه حرفه ای 1000x UHS-II SDXC U3 Lexar 128GB ، این دوربین به طور مکرر 24 فریم RAW را در 3.53 ثانیه ثبت کرد تا کمی از سرعت درایو نامی (6.8 فریم بر ثانیه) و عمق بافر نامی فراتر رود. با استفاده از این کارت، یک فریم اضافی تقریبا بلافاصله پس از 24 و سپس هر 0.38 ثانیه در حالت بافر کامل گرفته شد. بافر کامل در حدود 6 ثانیه روی کارت نوشت.
این ظرفیت بافر باید برای کارت مرجع بهترین حالت ممکن در نظر گرفته شود و نتایج درون میدانی شما احتمالاً حداقل کمی متفاوت خواهد بود.
یک مثال بصری همیشه برای درک سرعت یک نرخ فریم خاص مفید است.

در حالی که یک انفجار سریع یک راه عالی برای ثبت یک لحظه اوج است، تاخیر بسیار کوتاه شاتر 60 میلیثانیه 6D Mark II آن را بسیار واکنشپذیر میکند.و میتواند در زمان دقیقی که شما تصمیم میگیرید عکس بگیرید در حالت تک فریم درایو عکس بگیرید. .
صداهای دوربین با استفاده از یک ضبط کننده صوتی دیجیتال قابل حمل Tascam DR-07mkII با سطوح رکورد تنظیم شده روی 50% در افزایش -12 db و در فاصله 1 اینچی در پشت LCD عقب ضبط می شوند. توجه داشته باشید که صداهای 6D (Mark I) با پیکربندی ضبط قدیمی تر ضبط شده اند. ، اما حداقل نرخ فریم قابل اعمال است.
این یک DSLR نسبتاً بی صدا است. در حالی که حالتهای Silent single و Silent پیوسته در دسترس هستند و مزایایی دارند. به نظر میرسد بزرگترین مزیت آنها بیشتر کاهش سرعت صداها است تا کاهش سطح کلی صدا. همچنین میتوان از تصویربرداری زنده برای به حداقل رساندن قابلیت شنیداری 6D Mark II استفاده کرد.
یک حالت درایو جدید جالب اضافه شده توسط 6D Mark II “تصویربرداری مداوم پس از 10 ثانیه تایمر خودکار” است. 6D II را برای گرفتن 2 تا 10 عکس در این حالت پیکربندی کنید، شاتر را رها کنید و دوربین پس از 10 ثانیه انتظار به گرفتن آن تعداد عکس انتخابی ادامه می دهد. این گزینه خوبی برای قرار دادن خود در یک صحنه و اجتناب از پلک زدن است.

چه خوب می شد گه قفل آینه با تایمر خودکار را در این دوربین ببینم. اما 5Ds و 5Ds R تنها مدلهای فعلی EOS هستند که از این ویژگی مفید پشتیبانی میکنند.
همانطور که گفته شد، حداکثر سرعت شاتر 6D II ،1/4000 باقی می ماند که مقدار پایینی است. در حالی که این سرعت برای اکثر استفاده ها به اندازه کافی سریع است. کسانی که از دیافراگم بسیار باز) مانند (f/1.4 زیر نور مستقیم خورشید استفاده می کنند ممکن است گزینه 1/8000 را بخواهند. فیلتر چگالی خنثی اغلب پاسخگوی این وضعیت است.
معمولا مدلهای دوربین پایینتر کانن حداکثر سرعت شاتر X-sync 1/200 را دریافت میکنند و حتی مدل پایینتر Rebel T6 این نرخ را دریافت میکند. Canon EOS 6D Mark II از این نظر حتی با T6 با حداکثر مشخصات X-sync 1/180 فاصله دارد.
اگر دوربین برای افزایش 1/3 توقف تنظیم شده باشد ، 1/180 گزینه ای در صفحه کلید نیست. با این حال، هنگامی که فلاش سری EX وصل می شود، سرعت شاتر بالاتر از 1/180 ثانیه انتخاب می شود (با همگام سازی سرعت بالا غیرفعال است). و دکمه شاتر تا نیمه فشار داده می شود، دوربین به 1/180 ثانیه کاهش می یابد. اگر دوربین روی تغییرات نوردهی 1/2 توقف تنظیم شده باشد، می توان تنظیم 1/180 ثانیه را به طور خاص انتخاب کرد.
فوکوس خودکار
از آنجایی که اکثر ما برای اکثر نیازهای فوکوس خود به فوکوس خودکار متکی هستیم، دقت عملکرد سیستم AF دوربین بسیار مهم است. و یکی از شکایات اصلی در مورد 6D اصلی سیستم فوکوس خودکار کمی قدیمی آن بود.
کانن یک سیستم فوکوس خودکار کاملاً جدید را با 80D معرفی کرد و این سیستم به سایر مدلهای EOS از جمله Rebel T7i و 77 D منتقل شده است و اکنون این لیست شامل 6D Mark II میشود.

این سیستم فوکوس خودکار همان ناحیه درون قاب را پوشش میدهد. همانند سیستم فوکوس خودکار 6D I، اما دارای 45 نقطه فوکوس خودکار است که همگی فوکوس متقاطع افقی و عمودی (حساس به خطوط کنتراست در هر دو جهت) با لنزهایی با f/5.6 هستند. یا حداکثر دیافراگم بازتر
هنگام مقایسه نقاط فوکوس خودکار بالا، فضایی برای خطای جزئی در نظر بگیرید، اما نمایشهای منظره یاب نزدیک هستند و برای درک تفاوتهای بین دوربین مفید هستند. بدیهی است که مدل های فول فریم درصدی از پوشش منظره یاب را به گزینه های فرمت کوچکتر واگذار می کنند. واضح نیست که منظره یاب فول فریم بسیار بزرگتر از مدل های APS-C است.

نقطه فوکوس خودکار مرکزی 6D II به عنوان یک نقطه حساس متقاطع دوگانه در هنگام استفاده از لنز f/2.8 یا عریضتر عمل میکند. و برای دقت فوکوس بالاتر به خطوط کنتراست افقی، عمودی و مورب حساس میشود.
در حالی که این توضیحات پشتیبانی AF را برای اکثر لنزها فراهم می کند، واقعیت کمی پیچیده تر است. زیرا برخی از لنزها پشتیبانی کمتری دریافت می کنند.
کانن همه لنزها را به دستههایی دستهبندی کرده است. بیشتر لنزهای فعلی در دسته A (قابلیتهای کامل) یا B (نقطه فوکوس خودکار مرکزی نه از نوع متقاطع دوگانه) قرار میگیرند. اما برخی از لنزهای قدیمیتر، برای مثال، در دسته «D» قرار میگیرند که از تشخیص خط افقی (نه متقاطع) پشتیبانی میکنند.
در حالی که گروه های G و H کمترین پشتیبانی از سیستم AF را دارند. همه چیز بهتر از آن چیزی است که به نظر می رسد. بسیاری از لنزهای موجود در این گروه ها در واقع ترکیبات لنز به علاوه توسعه دهنده با حداکثر دیافراگم f/8 هستند. این مسئله که 6D Mark II دارای فوکوس خودکار با ترکیب لنزهای حداکثر دیافراگم f/8 است، مسئله مهمی است.
این ویژگی برای عکاسان حیات وحش ارزشمند است که یک توسعه دهنده می تواند پشت لنز نصب شود. دیافراگم f/8 max ایجاد می کند و AF حفظ می شود. بسته به ترکیب، 27 نقطه AF در مرکز عمودی یا نقطه AF مرکزی فعال می شود. برای راهنمایی بهتر، به دفترچه راهنمای مالک برای ترکیبات خاص پشتیبانی شده مراجعه کنید.
هنگام عکاسی از یک سوژه ثابت، فوکوس کردن با استفاده از تعداد کمی از نقاط فوکوس آسان است. حتی فقط یک نقطه فوکوس در بسیاری از موقعیتها که DOF (عمق میدان) به اندازه کافی عمیق است کافی است تا اختلافات جزئی ناشی از ترکیب مجدد را جبران کند. به سادگی با نیم فشار دادن شاتر روی سوژه فوکوس کنید، آن را دوباره ترکیب کنید و شاتر را کاملا فشار دهید.
با این حال، داستان زمانی متفاوت است که سوژه در حرکت باشد و ردیابی سوژه سروو هوش مصنوعی نیاز به یک نقطه فوکوس به طور مداوم روی سوژه دارد. در این مورد، داشتن نقاط فوکوس بیشتر (هم برای ردیابی خودکار و هم برای انتخاب دستی) یک مزیت ترکیبی بزرگ وجود دارد.
داستان همچنین هنگام استفاده از ترکیب فاصله کانونی و دیافراگم با عمق میدان بسیار کم متفاوت است. در این حالت، تغییر زاویه دوربین مورد نیاز برای ترکیب مجدد میتواند صفحه فوکوس واضح را به سمت جلو یا پشت سوژه کج کند. بنابراین، نقاط فوکوس بیشتر موجود می تواند تغییر زاویه مورد نیاز برای ترکیب مجدد را کاهش دهد (یا حذف کند). فناوری نقطه فوکوس پیشرفته تر همچنین به این معنی است که می توان به نقاط جانبی بیشتر اعتماد کرد.
گزینه های Canon EOS 6D Mark II AF Area عبارتند از AF تک نقطه ای، فوکوس خودکار منطقه ای ، فوکوس خودکار با منطقه بزرگ و فوکوس خودکار انتخاب نقطه

در حالی که 6D اصلی از چشمگیرترین سیستم فوکوس خودکار موجود برخوردار نبود. اما دارای یک ویژگی بسیار چشمگیر AF بود و آن توانایی فوکوس در سطوح نوری به بهترین شکل موجود -3 EV (واقعا تاریک) با فوکوس خودکار مرکزی بود. نقطه این مزیت با دریافت سیستم فوکوس خودکار 6D II نقطه فوکوس خودکار مرکزی با لنز f/2.8 یا عریضتر، همراه است.
مدلهای دوربینی که با این سیستم فوکوس خودکار آزمایش شده است. در سطوح نور بسیار کم فوکوس میکنند که برای دیدن چیزی مشکل دراد و این دوربین در شرایط بسیار تاریک نیز فوکوس میکند.
به یاد داشته باشید، کنتراست برای AF مورد نیاز است. بنابراین یک نقطه AF را روی رنگهای متضاد در صفحه مورد نظر با فوکوس واضح قرار دهید. زمان قفل AF می تواند در نور کم به میزان قابل توجهی افزایش یابد، اما این بهبود عملکرد AF در نور کم قطعا توجه عکاسانی را که مایل به عکاسی در مکان های تاریک هستند، به ویژه عکاسان عروسی، جلب خواهد کرد.
تنظیم میکرو فوکوس خودکار (AFMA) در EOS 6D اصلی گنجانده شده است و دوباره در II نمایش داده شده است.
همانطور که قبلاً ذکر شد، یکی از چالش برانگیزترین ویژگی های دوربین برای آزمایش، عملکرد فوکوس خودکار است. با تعداد نامتناهی شرایط فوکوس ممکن و گزینههای متعدد فوکوس خودکار دوربین در دسترس، انجام مجموعهای از تستها ممکن نیست. با این حال، درک کاملی از قابلیت های سیستم فوکوس خودکار دوربین قابل تشخیص است.
One Shot AF با سوژه ثابت، هم ساده ترین حالت فوکوس خودکار برای آزمایش و هم ساده ترین حالت برای دوربین است. عکاس می تواند به دقت کنترل کند که نقطه فوکوس کجا قرار می گیرد. و به خصوص اگر از سه پایه استفاده شود، می تواند مطمئن شود که حرکت روی نتایج تأثیر نمی گذارد.
6D Mark II در این حالت بسیار خوب عمل کرده است، از جمله در شرایط مختلف. این دوربین بسیار سریع و قابل اطمینان روی سوژه مورد نظر فوکوس می کند.
از طرف دیگر، حالت AF Servo (مداوم) برای آزمایش و ردیابی یک سوژه متحرک بسیار چالش برانگیز برای سیستم AF است. نقطه فوکوس کامل باید پیش بینی شود تا سوژه ای که به سرعت حرکت می کند با لحظه دقیق باز شدن شاتر همگام شود. عکسبرداری از یک سناریوی چالش برانگیز بهترین روشی است که حداقل برای مقایسه اولیه می توان پیدا کرد. و عملکردی که از این سیستم AF تجربه شده است کمی متفاوت است، از خوب در 80D تا معقول در 77D.
یکی از سناریوهای AF که در آن از 6D II در بحث نرخ فریم استفاده شده است مثال زیر می باشد. در حالی که میدان های سوارکاری سرپوشیده، از نظر روشنایی یک پله بالاتر از تعریف “غار” هستند. موقعیت به گونه ای که اسب و سوارکار در کنار پنجره ای سایه دار حرکت می کنند، سرعت شاتر نه چندان بدی 1/1000 در f/2 به ما می دهد. و ISO 2000 با استفاده از لنز Canon EF 200mm f/2L IS USM ). سناریوهای دیگر در این عرصه به تنظیمات ISO تا 10000 نیاز دارند تا سرعت شاتر محدودی را متوقف کنند.
اگرچه عمق میدان کم ترکیب 200 میلیمتری f/2 نیاز زیادی به یک سیستم فوکوس خودکار دارد. اما در مجموع، عملکرد ردیابی کنش این سیستم فوکوس خودکار معمولی است. این بهترین کانن نیست.
کیفیت تصویر در نور کم قطعا ارزش داشتن یک دوربین فول فریم را دارد. اگر فرصت دومی برای گرفتن عکس وجود ندارد و گرفتن عکس بسیار مهم است، توصیه میشود از مدلهای سری 5 یا 1 EOS استفاده کنید. در غیر این صورت، این دوربین می تواند کار را انجام دهد.
این دوربین علاوه بر سیستم فوکوس خودکار معمولی بسیار سریع، از فناوری بسیار چشمگیر Dual Pixel CMOS AF Canon بهره می برد. این فناوری با معرفی EOS 70D پیشگام بود و امکان AF تشخیص فاز مبتنی بر حسگر را فراهم می کند.
هر پیکسل در یک حسگر تصویربرداری در اجرای DPAF دو منظوره است و AF تشخیص فاز ثانویه است. از آنجایی که پیکسلهای سنسور تصویربرداری میتوانند همزمان تصویربرداری و هم اندازهگیری فوکوس تشخیص فاز سریع را انجام دهند. فوکوس خودکار شبیه به سروو AI پیوسته در حالت فیلم، “فیلم سروو AF” موجود است.
فناوری Dual Pixel CMOS AF به سرعت راه خود را در سری EOS باز می کند. و این تکرار خاص Dual Pixel CMOS AF همان 80D است. این ویژگی دارای حساسیت ردیابی بهبود یافته نسبت به پیاده سازی های قبلی است که به نتایج بهتر AF در شرایط چالش برانگیز و کم نور اجازه می دهد. این پیاده سازی DPAF از نظر سرعت بسیار شبیه به سیستم AF معمولی است – بسیار سریع است.
حالتهای Live View و فوکوس فیلم با استفاده از Dual Pixel CMOS AF شامل تشخیص چهره با ردیابی، منطقه صاف و فوکوس خودکار ۱ نقطهای زنده است. همه بسیار خوب کار می کنند و فناوری تشخیص چهره به ویژه چشمگیر بوده است. قابلیت تنظیم سرعت AF و حساسیت ردیابی در این پیاده سازی ارائه شده است. این دوربین از AI Servo ردیابی AF و حالت پشت سر هم (حداکثر نرخ کاهش یافته) در حین مشاهده زنده در انتخاب فوکوس چندگانه و تکی پشتیبانی می کند.
صفحه نمایش لمسی خازنی 6D Mark II همانند 80D، 77 D و Rebel T7i، امکان فوکوس لمسی را در حین عکاسی با نمای زنده و قبل از/حین فیلمبرداری فراهم می کند. فقط ال سی دی را در جایی که می خواهید دوربین فوکوس کند لمس کنید .
AF مبتنی بر حسگر دارای مزایایی نسبت به AF تشخیص فاز معمولی است. منطقه پوشش AF 80 درصد کامل قاب (اندازه گیری افقی و عمودی) را بدون محدودیت در “تعداد” نقاط فوکوس برای انتخاب یا گنجاندن در AF خودکار در بر می گیرد. هیچ کالیبراسیون ریز تنظیم AF مورد نیاز نیست زیرا سنسور تصویربرداری واقعی برای AF (در مقابل صفحه فوکوس) استفاده می شود. و، فوکوس خودکار میتواند با ترکیب دوربین و لنز با دیافراگم f/11 یا بازتر )در مقایسه با f/8 با فوکوس خودکار معمولی) 6D II کار کند.
اگر با استفاده از نمایش زنده یا ضبط فیلم عکاسی میکنید، جدیدترین فناوری فوکوس خودکار Dual Pixel Canon را دوست خواهید داشت.
ویدئو
به لطف فناوری Dual Pixel CMOS AF ، فیلم برداری با درجه بالا در مقایسه با سلف این دوربین بسیار آسان تر است.
6D II با استفاده از کدک MPEG-4 AVC / H.264 ویدیو را با فرمت MP4 یا MOV ضبط میکند. و صدا در PCM خطی از طریق میکروفونهای جلوی دوگانه (تولید صدای استریو) ضبط میشود. همچنین جک ورودی 3.5 میلی متری استریو فرمت MOV فقط در ضبط تایم لپس موجود است.
سطوح ضبط صدا را می توان روی خودکار، دستی (64 سطح) یا کاملاً غیرفعال تنظیم کرد. متأسفانه کانن تصمیم گرفت که ترمینال هدفون را در ارائه فول فریم ارزان قیمت خود قرار ندهد. گزینه های Wind Filter و Attenuator را می توان در منوی ضبط صدا تنظیم کرد.
نرخ فریم و فشرده سازی موجود عبارتند از:
) MOVفقط برای ضبط تایم لپس استفاده می شود(
1920 x 1080 (Full HD) شامل: 30فریم در ثانیه (29.97 فریم در ثانیه) / 25 فریم در ثانیه / 24 فریم در
ثانیه فقط فشرده سازی ALL-I
MP4:
1920 x 1080 (Full HD)
1280 x 720 (HD)
فشرده سازی IPB (استاندارد) یا IPB (سبک) قابل انتخاب توسط کاربر
یکی از ویژگیهای آزاردهنده در مورد ضبط فیلم با 6D II این است که وقتی دوربین روی حالت اولویت شاتر (Tv) یا اولویت دیافراگم (Av) تنظیم میشود. دوربین برای حفظ نوردهی، هم شاتر و هم دیافراگم را تغییر میدهد. دوربین روی حالت برنامه (P) تنظیم شود. برای کنترل نهایی، از حالت دستی (M) با ISO خودکار (در صورت نیاز) استفاده کنید.
بسیاری از جدیدترین دوربینهای DSLR کانن دارای فیلمبرداری HDR و فیلمهای Timelapse هستند و 6D II از این روند پیروی میکند. با این حال، 6D II اولین دوربین DSLR کانن است که می تواند تایم لپس های 4K، UHD-1 را ثبت کند.
دوربین های DSLR کانن فیلمهای Timelapse را میتوان تقریباً در هر حالتی ایجاد کرد. و این ویژگی از طریق سیستم منوی دوربین مانند متغیرهای timelapse، فاصله عکسبرداری و تعداد عکسها فعال میشود. زمان فاصله عکاسی را می توان از 1 ثانیه تا 99 ساعت، 59 دقیقه و 59 ثانیه تنظیم کرد. در حالی که تعداد عکس ها را می توان از 2 تا 3600 در صورت مشابه با 80D تنظیم کرد.
در طول ضبط فیلم Timelapse، ویژگی خاموش کردن خودکار ذخیره باتری دوربین مانند تثبیتکننده تصویر لنز غیرفعال میشود.
در حالت فیلم HDR ، دوربین سعی میکند هنگام فیلمبرداری در محیطهای با کنتراست بالا، برش هایلایت را با افزایش دامنه دینامیکی کاهش دهد.
ضبط ویدیو را میتوان با استفاده از کنترل از راه دور بیسیم Canon RC-6 و لوازم جانبی کنترل از راه دور بیسیم Canon BR-E1 [Bluetooth] با فعال کردن گزینه منوی عکسبرداری با کنترل از راه دور شروع و متوقف کرد.
جدیدترین سری 6 تثبیتکننده تصویر دیجیتال 5 محوره درون دوربین در حالت فیلم است که به درستی Movie Digital IS نامیده میشود. ویژگی که در ابتدا با EOS M5 معرفی شد . Movie Digital IS برای کاهش لرزش دوربین در حین ضبط فیلم طراحی شده است. و هم با لنزهای تثبیت شده و هم با لنزهای غیر ثابت کار می کند.
توجه داشته باشید که وقتی یک لنز تثبیت شده وصل شده باشد و سوئیچ تثبیت کننده داخل لنز روی OFF تنظیم شده باشد. تثبیت کننده در دوربین فعال نمی شود.
در مجموع، ویژگی های خاص فیلم 6D II به همراه سنسور فول فریم آن، آن را به گزینه ای جذاب برای علاقه مندان به تولید فیلم های با کیفیت تبدیل می کند.
نوردهی/سیستم اندازه گیری
سنسور نورسنجی 7560 پیکسلی RGB+IR که از 80D به عاریت گرفته شده است، امکان تشخیص رنگ پوست و تشخیص رنگ را فراهم می کند که در ارتباط با AF برای افزایش حساسیت ردیابی، کار می کند.
حالتهای اندازهگیری موجود عبارتند از: ارزیابی کلی (کل صحنه در 63 منطقه تجزیه و تحلیل میشود)، جزئی (6.5٪ ناحیه منظره یاب در مرکز)، نقطه (3.2٪ منطقه منظره یاب در مرکز) و وزن مرکزی (کل صحنه در 63 منطقه با مرکز تجزیه و تحلیل میشود..
سیستم های نوردهی (و تراز سفیدی خودکار) بسیار پیشرفته هستند و به نظر می رسد هر مدل EOS بهبودهایی را به همراه دارد. این سیستم در 80D بسیار خوب کار می کند و به راحتی می توانید روشنایی و تعادل رنگ ایده آل را از دوربین بگیرید.
با پردازنده نسل بعدی DIGIC، انتظار کمتری از6D Mark II نبود و این انتظارات را برآورده کرد. قابلیت تأثیرگذاری بر تعادل خودکار سفیدی از طریق تنظیمات اولویت محیط یا اولویت سفید، که اصلاحات رنگ مورد نیاز در طول پردازش پس از پردازش را بیشتر کاهش میدهد، جدید است.
یک فناوری نسبتاً جدید Canon EOS که اکنون در سری 6 اضافه شده است، اجتناب از سوسو زدن نور است. اگر تا به حال از زیر نورهای سوسوزن عکاسی کرده اید ، مانند لامپ های بخار سدیم که مخصوصاً در مکان های ورزشی رایج است، می دانید که این نوع نور چه مشکلی ایجاد می کند. یک تصویر روشن است و تصویر بعدی به طور قابل توجهی کم نوردهی شده با رنگ کاملا متفاوت است. مشکل بزرگتر زمانی رخ میدهد که از سرعتهای شاتر توقف سریع/کوتاه در زیر این چراغها استفاده کنید.
در پایین نمونه ای از این فناوری با استفاده از 80D به اشتراک گذاشته شده است. در نیمه بالای مثال زیر، 8 فریم متوالی در یک پیاپی 7 فریم بر ثانیه با سرعت شاتر 1000/1 ثانیه گرفته شده است. موضوع یک دیوار سفید است و چراغ ها لوله های فلورسنت هستند. همه تصاویر به طور یکسان و سفارشی از مرکز یک تصویر با زمان بهینه متعادل شده اند. آنچه می بینید این است که فرکانس گرفتن فریم با فرکانس سوسو زدن نور همگام می شود تا نتیجه متفاوتی در هر فریم ایجاد کند.
مشکل اصلی برای پس پردازش این است که کل فریم به طور یکنواخت تحت تأثیر قرار نمی گیرد. اصلاح این مشکل حتی در تعداد انگشت شماری از تصاویر یک کابوس پس از پردازش است. علت این مشکل این است که در سرعت های شاتر سریع/کوتاه، سوسو زدن در حالی رخ می دهد که پرده شاتر کاملاً باز نیست.
از آنجایی که شاتر فقط در جهت های بالا و پایین باز و بسته می شود (با دوربین به صورت افقی)، بدون توجه به جهت گیری دوربین در حین عکاسی، ناحیه تحت تأثیر در جهت طولانی از کادر عبور می کند. هنگامی که ناحیه تحت تأثیر سوسو به طور کامل در کادر قرار می گیرد، میزان ناحیه تحت تأثیر در سرعت های شاتر سریع تر باریک تر و با سرعت های شاتر بیشتر عریض تر می شود.
در سرعتهای شاتر بهطور قابلتوجهی، تأثیر نورهای سوسوزن بهتر در نوردهیها بهطور میانگین محاسبه میشود. در آزمایش قبلی، یک تصویر 1/ 25 ثانیه ای در روشنایی و رنگ بسیار یکنواخت به نظر می رسد. با افزایش سرعت شاتر، نوار سوسو باریک تر و مشخص تر می شود.
در این تست سوسو زدن نور، در 1/500 و 1/1000 شلیک شده است (مطابق تصویر). آزمایش 1/500 ثانیه نشان داد که تقریباً 2/3 قاب به شدت تحت تأثیر قرار گرفته است، با تعداد انگشت شماری از تصاویر که حدود 50 درصد از تصاویر به طور یکنواخت روشن می شوند. آزمایش 1/1000 ثانیه نوار حتی باریکتری از اثر سوسو زدن را در تصویر نشان داد (یک شکاف کوچکتر از باز شدن شاتر با حرکت سریع استفاده میشود).
بسیاری از مکانها سرعت شاتر را بیشتر از 1/1000 ثانیه نمیدهند، اما نوار سوسو زدن در سرعتهای سریعتر حتی نازکتر میشود. تنظیمات 1/500 و 1/1000 بیشتر تنظیمات دنیای واقعی هستند.

مجموعه پایینی نتایج حالت ضد سوسو کانن را نشان می دهد که بازی را تغییر می دهد. تنها تفاوت در ثبت مجموعه دوم تصاویر این است که حالت Anti-Flicker فعال است. اینها یک انتخاب تصادفی از 8 فریم متوالی هستند، اما نتایج حاصل از تمام فریمهای فعال در حالت ضد سوسو مشابه هستند.
نتایج به طور چشمگیری بهتر از عکسهای معمولی هستند و در اکثر عکسهای دنیای واقعی، نوری کمتر از یکنواخت را بدون تصویر ثابت نخواهید دید.
حالت ضد سوسو زمان رها شدن شاتر را خیلی کم تنظیم میکند تا از چرخه کم نور جلوگیری شود. در حالت تک شات، زمان تاخیر شاتر با حداکثر خروجی چرخه سوسو زدن نور مطابقت دارد. در حالت عکاسی پیوسته، تاخیر شاتر و نرخ فریم هر دو برای گرفتن حداکثر نور خروجی تغییر میکنند.
وقتی سوسو زدن نور در خارج از حالتهای اصلی تشخیص داده میشود و حالت ضد سوسو فعال نیست، یک هشدار چشمک زن به صورت اختیاری در منظره یاب نشان داده میشود (به طور پیشفرض فعال است). هنگامی که سوسو زدن تشخیص داده می شود و تنظیمات دوربین فعال می شود، هشدار سوسو زدن ثابت نشان می دهد.
از آنجایی که سیستم اندازه گیری منظره یاب برای تشخیص سوسو زدن مورد نیاز است، این ویژگی در حالت نمایش زنده (به دلیل قفل بودن آینه) در دسترس نیست. به طور مشابه، هنگامی که حالت ضد سوسو فعال باشد، ویژگی قفل آینه غیرفعال می شود.
در حالی که نباید انتظار داشت که حالت ضد سوسو کانن در همه محیطها کاملاً کار کند، محیطهایی که در آنها آزمایش شده است، از جمله زیرزمین، در یک مکان فوتبال سرپوشیده و در یک پیست مسابقه محلی، عملکرد فوقالعاده خوبی دارد. چشمک زن “Flicker!” هشدار و فعال کردن حالت Anti-Flicker منجر به ثبت تصویر بهینه شده است. کار پس از پردازش مورد نیاز برای تصاویر محل برگزاری فوتبال ارجاعشده بهطور تصاعدی سبکتر از عکسبرداریهای قبل از حالت ضد سوسو زدن در این مکان است.
حالت ضد سوسو کانن روز را برای برخی رویدادها حفظ می کند. این ویژگی به تنهایی ارزش قیمت دوربین را برای برخی از عکاسان دارد.
منظره یاب
یکی دیگر از ارتقاء بسیار خوب دریافت شده توسط 6D Mark II، منظره یاب پنتاپریسم هوشمند است که دارای یک پوشش LCD شفاف است، مشابه آنچه در 80D یافت می شود.
داشتن یک منظره یاب یکی از مزایای بزرگی است که با افزایش دوربین DSLR به دست می آید. از مزایای منظره یاب می توان به پایداری ارائه شده توسط سومین نقطه تماس (دو دست و یک پیشانی) و تصویر واضح و آسان ترکیب (حتی در درخشان ترین نور خورشید) اشاره کرد. مزایای اضافی منظره یاب اپتیکال شامل تصویر واضح و شفاف با وضوح فوق العاده بالا بدون تجدید یا تأخیر است.
مشخصات نمایش 98 درصد ارتقاء بیش از 97 درصد است، اما این مشخصات احتمالاً باعث ارتقای مدل قبلی نخواهد شد. در حالی که نمای 98% بهتر از 95% ارائه شده در بسیاری از دوربین های DSLR است، هنوز فضای کمی برای سوژه های ناخواسته در حاشیه قاب وجود دارد. از منظر اندازه، این منظره یاب با منظره یاب 5Ds R یکسان به نظر می رسد در حالی که مقداری بزگتر است.
“نمایاب هوشمند” 6D II دارای یک صفحه نمایش LCD است که می تواند به صورت اختیاری برای نمایش خطوط شبکه، تشخیص سوسو زدن نور و سطح الکترونیکی پیکربندی شود.
EOS 6D Mark II با روشن بودن آن (هنگامی که نورسنجی فعال است)، نشانگر سطح منظره یاب با قابلیت مشاهده آسان، اختصاصی و روی هم قرار گرفته است، اجتناب از افق های کج را ( برای کسانی که از HLDS رنج می برند ) آسان می کند.
این یک سطح الکترونیکی “دو محور” است که هم “پیچ” و هم “رول” را نشان می دهد. در حالی که ویژگی سطح الکترونیکی جزئی و ناچیز به نظر می رسد، اگر در طول پردازش پس از پردازش دیگر نیازی به چرخش تصویر مخرب در سطح پیکسل نباشد، بهبود کوچک می تواند تفاوت زیادی در کیفیت تصاویر شما ایجاد کند.
داشتن تصاویر با تراز مناسب درست خارج از دوربین نیز می تواند ساعات زیادی از کار را پس از یک عکسبرداری بزرگ صرفه جویی کند.
طبق معمول، یک تنظیم دیوپتر برای تمرکز منظره یاب روی چشم شما ارائه شده است.
طراحی فیزیکی
کانن تعداد بسیار زیادی دوربین DSLR را طراحی و تولید کرده است و بلوغ طراحی های EOS را نشان می دهد. کسانی که قبلا از دوربین EOS استفاده نکردهاند، از این بلوغ قدردانی خواهند کرد. بخشی از این بلوغ به این معنی است که بسیاری از مدلهای دوربین شباهتهای طراحی زیادی دارند، زیرا آنچه برای یک دوربین خوب است، اغلب حداقل برای اکثر آنها خوب است.
مدلهای مختلف دوربین با طراحی مشابه به این معنی است که جابهجایی بین مدلها آسان است و آنهایی که با دوربینهای سری 5، 6 و 7 آشنا هستند، به راحتی با علامت II 6 Dآشنا میشوند.
پشت دوربین
پشت 6D Mark II فقط تعداد کمی از تغییرات را نسبت به 6D اصلی نشان می دهد. اما، یکی از این تغییرات بزرگ است.

تغییر بزرگ البته صفحه نمایش لمسی LCD با زاویه متغیر است که 6D II اولین مدل فول فریم Canon EOS است که این ویژگی را به دست آورده است. این یک LCD 3.0 اینچی (77 میلیمتری) با تقریباً 1040000 نقطه است و دارای طراحی ساختار جامد برای وضوح، دوام و زاویه دید تقریباً 170 درجه است.
یک پوشش ضد لک روی این LCD اعمال شده است، اما ضد انعکاس است. پوشش حذف شده است (شما می توانید تفاوت انعکاس را در مقایسه کنار هم ببینید).
این LCD در بسیاری از مدل های فعلی EOS کانن (از جمله در 80D، 77 D، Rebel T7i، Rebel T6i و (Rebel T5i یافت می شود و یک ویژگی دوربین بسیار قوی است. داشتن LCD قادر به تفکیک در طیف وسیعی از زوایای یک مزیت بزرگ است که باعث میشود دوربین به راحتی در موقعیتهای مختلف، از عکاسی مستقیم روی زمین تا جهت سلفی، به راحتی قابل استفاده باشد.
این LCD به صورت گسترده و رو به جلو (بدون انسداد هنگام نصب روی سه پایه)، ضبط خود را آسان می کند.

همانطور که کنترل لمسی در دوربین های DSLR رایج تر می شود، این ویژگی نیز آشناتر و در نتیجه مفیدتر می شود. قابلیت لمس LCD برای چه استفاده ای است؟ لمس کردن برای انتخاب مکان نقطه فوکوس در نمای زنده یا ضبط ویدیو یکی از موارد مورد استفاده است. هنگام بازبینی تصاویر، آن را برای بزرگنمایی به هم نزدیک کنید – و برای حرکت به اطراف یک تصویر زوم شده بکشید.
با لمس آن برگه یا گزینه، از یک برگه یا گزینه منو به یک برگه یا گزینه منوی دور بروید. به سرعت تنظیمات دوربین مانند ISO را بدون نیاز به چندین بار کلیک برای رفتن از ISO پایین به مقدار ISO بالا تغییر دهید – فقط مقدار را لمس کنید. عملاً تمام تغییرات تنظیمات را می توان با استفاده از لمس انجام داد.
کنترل شاتر لمسی بار دیگر در دسترس است و به عکسی اجازه می دهد زمانی که نقطه لمس شده فوکوس را قفل می کند گرفته شود.
نشان دادن بلوغ عالی و استفاده از ال سی دی، سیستم منوی کانن بسیار آسان برای استفاده و منطقی است. به سهولت استفاده، راهنمای حالت و ویژگی اختیاری است که وقتی فعال باشد، اطلاعات مربوط به تنظیمات دوربین را هنگام تغییر نشان می دهد.
دکمه منو و اطلاعات بار دیگر موقعیت های استاندارد Canon خود را در بالا سمت چپ می گیرند، مکانی که به راحتی توسط انگشت شست چپ پیدا می شود. اهرم انتخاب Live View/Video که دکمه Start/Stop را احاطه کرده است، در موقعیت استاندارد فعلی (در سمت راست منظره یاب) قرار دارد.
فضای اضافی مصرف شده توسط ال سی دی با زاویه متغیر برخی از دکمه ها را مجبور می کند تا کمی در موقعیت خود جابجا شوند، اما عملکردهای مشابهی را حفظ می کنند. با شروع از سمت راست بالای LCD، ابتدا دکمه بزرگنمایی و سپس دکمه “Q” را پیدا می کنیم که دسترسی “سریع” به منوی حساس به زمینه را فراهم می کند. دکمه پخش همه جا در قسمت بعدی قرار دارد.
چند کنترلر این دوربین تا حدودی جای خالی را پر می کند و دارای یک صفحه چرخان بیرونی است که یک سوئیچ جهت 8 جهته را با دکمه “تنظیم” در مرکز احاطه کرده است. این کنترل عملکردهای زیادی را در انگشت شست سمت راست قرار می دهد. استفاده از کنترلر 6D II بهتر از کنترلهای کلیدهای متقاطع Rebel است، و میتوان آن را به آرامی تغییر داد تا کنترل دقیقتر/مثبتتری بر تنظیمات در حال استفاده فراهم کند.
فشار دادن ناخواسته دکمه گاهی اوقات هنگام تلاش برای استفاده از شماره گیری رخ می دهد. قرارگیری عمیق تر کنترلر 8 جهته یک شروع عالی است.
دکمه پاک کردن که در همه جا وجود دارد در مرحله بعدی قرار دارد. توجه داشته باشید که این دکمه برای عملکرد به یک فشار عمیق نیاز دارد. در حالی که این عمق فشار ممکن است به جلوگیری از حذف های سهوی کمک کند، اما برای استفاده از دستکش نیز چالشی ایجاد می کند.
تغییر دیگر دوربین پشتی از 6D I سوئیچ قفل است که از یک اسلاید به یک سبک اهرمی مطابق با طراحی 80D تبدیل می شود.
درب اسلات کارت SD در سمت راست قرار دارد.

توجه داشته باشید که بسیاری از دکمه ها و کنترل های 6D Mark II را می توان برای ارائه عملکردهای جایگزین سفارشی کرد.
بالای دوربین
قسمت بالای 6D Mark II تقریباً شبیه به 6D (و تعداد زیادی بدنه دیگر Canon EOS) است.

یکی از تغییراتی که قابل ذکر است دکمه انتخاب ناحیه AF است که درست در سمت چپ شاتر اضافه شده است. این یک افزونه بسیار مثبت است که دسترسی سریع به گزینه های AF Area را فراهم می کند.
یکی از کلیدهای کنترل دوربین، دکمه مدرج است و حالتهای 6D II موجود در این صفحه همان حالتهای 6D I است. دکمه قفل از تغییرات ناخواسته جلوگیری میکند و با فشردن دکمه قفل، چرخش حالت بسیار آسان میچرخد.
آیا نمی خواهید هیچ فکری در مورد تنظیمات دوربین خود داشته باشید؟ 6D II شما را با حالت “A+” پوشش می دهد و به “Auto” همراه با هوش مصنوعی پردازنده DIGIC 7 اشاره می کند. در حالی که می توان از آن به عنوان حالت “بی ذهن” یاد کرد، به نظر نمی رسد که آن اعتباری را که شایسته است به آن بدهد. مواقعی وجود دارد که حتی یک عکاس باتجربه هم نیاز دارد دوربین را در دست بگیرد و بدون تردید در بررسی تنظیمات، سریع عکس بگیرد. این حالت این کار را انجام می دهد.
حالت SCN (صحنه ویژه) یک بار دیگر مشخص می شود و به عکاس اجازه می دهد تا به دوربین اشاره قوی تری به آنچه در حال عکاسی است بدهد. کلید حالت را روی SCN بچرخانید، “Q” را فشار دهید و بین پرتره، عکس گروهی، منظره، ورزش، کودکان، پانینگ، کلوزآپ، غذا، نور شمع، پرتره شب، صحنه شب دستی و کنترل نور پس زمینه HDR را انتخاب کنید.
دوربین بهطور خودکار تنظیماتی را که فکر میکند برای شرایط شما ایدهآل است انتخاب میکند. چند وقت یکبار از برخی از حالت های SCN استفاده می شود؟ همانطور که در بررسی 80D اشاره شد، بیرون کشیدن دوربین در طول یک شام عاشقانه با نور شمع *ممکن است* حال و هوا را بدتر کند. اما، در دسترس بودن همه حالت ها ضرری ندارد و احتمالاً چیزی به هزینه دوربین اضافه نمی کنند.
کسانی که دانش اولیه عکاسی دارند می توانند از حالت CA (Creative Auto) برای انجام تنظیمات تنظیمات دوربین با استفاده از کلماتی که به راحتی قابل درک هستند به جای اعداد استفاده کنند. مجموعه کاملی از گزینههای حالت خلاقانه در اختیار عکاس قرار میگیرد تا به اندازه دلخواه، تنظیمات نوردهی خود را کنترل کند.
همچنین یک جفت حالت “C” (سفارشی) برای فراخوانی فوری تنظیمات دوربین در دسترس است.
در حالی که در D Mark II 6 مانند 80D یک دکمه بیشتر در جلوی LCD بالایی نسبت به بدنه های 7D Mark II و سری 5 ارائه می دهد، این دکمه ها همه دارای یک عملکرد تک کاره در مقابل انواع دو کاره موجود هستندکه منجر به کنترل کلی کمتری میشود.
بغل دوربین
با وجود فضای کمتر در دسترس در کناره های دوربین، ویژگی های مفیدی در اینجا یافت می شود.

پورت های سمت چپ دوربین، از بالا به پایین، ورودی میکروفون (جک 3.5 میلی متری استریو مینی)، USB (2.0) و HDMI هستند. یک پورت کنترل از راه دور به سبک N3 درست در جلوی سمت چپ قرار دارد.
همانطور که قبلا ذکر شد، اسلات کارت SD در سمت راست دوربین قرار دارد.

اندازه دوربین
یکی از ویژگی های بارز D 6 اندازه کوچک و وزن سبک بود و 6D II این ویژگی ها را ادامه دارد. در 6D Mark II، کانن یک سنسور فول فریم را در دوربینی قرار میدهد که فقط کمی بزرگتر/سنگینتر از سنسور APS-C 80D است.
مدل | ابعاد بدنه | وزن CIPA | |
Canon EOS M5 | 4.6 x 3.5 x 2.4 اینچ | (115.6 x 89.2 x 60.6 mm) | 15.1 اونس (427 گرم) |
Canon EOS Rebel SL2 / 200D | 4.8 x 3.6 x 2.7 اینچ | (122.4 x 92.6 x 69.8 mm) | 16.0 اونس (453 گرم) |
Canon EOS 77D | 5.2 x 3.9 x 3.0 اینچ | (131.0 × 99.9 × 76.2 میلی متر) | 19.0 اونس (540 گرم) |
Canon EOS Rebel T7i / 800D | 5.2 x 3.9 x 3.0 اینچ | (131.0 × 99.9 × 76.2 میلی متر) | 18.8 اونس (532 گرم) |
Canon EOS Rebel T6 / 1300D | 5.1 x 4.0 x 3.1 اینچ | (129.0 x 101.3 x 77.6 mm) | 17.1 اونس (485 گرم) |
Canon EOS 80D | 5.5 x 4.1 x 3.1 اینچ | (139.0 x 105.2 x 78.5 mm) | 25.8 اونس (730 گرم) |
Canon EOS 7D Mark II | 5.9 x 4.4 x 3.1 اینچ | (148.6 x 112.4 x 78.2 میلیمتر) | 32.1 اونس (910 گرم) |
Canon EOS 6D Mark II | 5.7 x 4.4 x 2.9 اینچ | (144.0 x 110.5 x 74.8 mm) | 27.0 اونس (765 گرم) |
Canon EOS 6D | 5.7 x 4.4 x 2.8 اینچ | (144.5 x 110.5 x 71.2 میلیمتر) | 26.6 اونس (755 گرم) |
Canon EOS 5Ds / 5Ds R | 6.0 x 4.6 x 3.0 اینچ | (152 × 116.4 × 76.4 میلی متر) | 32.8 اونس (930 گرم) |
Canon EOS 5D Mark IV | 5.9 x 4.6 x 3.0 اینچ | (150.7 x 116.4 x 75.9 mm) | 31.4 اونس (890 گرم) |
Canon EOS 5D Mark III | 6.0 x 4.6 x 3.0 اینچ | (152 × 116.4 × 76.4 میلی متر) | 33.5 اونس (950 گرم) |
Canon EOS 5D Mark II | 6.0 x 4.5 x 3.0 اینچ | (152 × 113.5 × 75 میلی متر) | 31.9 اونس (904 گرم) |
برای مقایسه دوربین های اضافی، مشخصات کامل Canon EOS 6D Mark II را مشاهده کنید .
ال سی دی با زاویه متغیر ابعاد 6D II را کمی عمیق تر از مدل قبلی خود می کند، اما فکر می کنم اکثر ما می توانیم تفاوت 0.1 اینچی (3.6 میلی متر) را برای این افزایش نادیده بگیریم. 6D II کوچکتر از سری 5 است. مدلها، اگرچه بهطور چشمگیری کوچکتر نیستند، اما وزن کمتری در حدود 4 اونس (70 گرم) دارند.
دستگیره های سری 6D II و 5D بسیار شبیه به هم هستند و این یک ویژگی بسیار مثبت است. 6D فضای کافی برای گرفتن (از جمله برای صورتی) برای کنترل کامل دوربین حتی با بزرگترین لنزهای نصب شده فراهم می کند. در حالی که دوربینهای کوچکتری در دسترس هستند، این مدلها معمولاً دستگیره را قربانی میکنند و اگر از دوربین زیاد استفاده کنید، کمی دشوار می شود. 6D II می تواند به راحتی برای مدت زمان طولانی استفاده شود.
ساخت با کیفیت و دوام
در حالی که 6D Mark II نمایانگر سطح پایین مدلهای DSLR فول فریم کانن است، اما بدنه اش محکم است. دکمهها و شمارهگیرها بازخورد لمسی خوبی را با کلیکهای مثبت ارائه میکنند (کنترلکننده 8 جهته عقب یک استثنا است).
این دوربین برای مقابله با برخی از مشکلات آب و هوایی غیرمنتظره ساخته شده است. کانن میگوید: «درپوش محفظه باتری، درب اسلات کارت، پایه لنز، درپوشهای ترمینال و دکمهها در برابر شرایط جوی مهر و موم شدهاند تا از آب و گرد و غبار جلوگیری کنند.

نواحی قرمز در گرافیک کانن مهر و موم و سبز نشان دهنده قطعات با دقت بالا است. آب بندی آب و هوا مانند عایق رطوبتی نیست و دوربین مرطوب احتمالاً تحت گارانتی تعمیر نخواهد شد، بنابراین در صورت انتظار شرایط مرطوب، احتیاط کنید.
ویژگی های اضافی
EOS 6D Mark II دارای قابلیت Wi-Fi و NFC داخلی است که با استفاده از برنامه رایگان Camera Connect Canon ( iOS | Android ) تصاویر و فیلمها را به دستگاههای تلفن همراه سازگار منتقل میکند. با پتانسیل های زیادی که در انتظار توسعه هستند، این برنامه کنترل از راه دور تنظیمات و شاتر دوربین را هنگام عکاسی تصاویر ثابت فراهم می کند.
با استفاده از Dual Pixel AF، نقطه فوکوس را می توان از راه دور از طریق نمای زنده روی دستگاه قرار داد و تصاویر گرفته شده را می توان از راه دور مشاهده/دانلود کرد. چاپ از راه دور بی سیم به یک چاپگر سازگار نیز از طریق WiFi پشتیبانی می شود.
NFC داخلی دوربین (ارتباطات میدان نزدیک) امکان جفتسازی سریع و ساده را با یک دستگاه Android سازگار یا دستگاههایی که از NFC پشتیبانی میکنند مانند دستگاه ذخیرهسازی و اشتراکگذاری عکس و ویدیو Canon Connect Station CS100 را میدهد .
علاوه بر قابلیتهای بیسیم، 6D II دارای GPS داخلی است. تصاویر را می توان (اختیاری) با مختصات GPS دوربین در زمان ضبط برچسب گذاری کرد. حتی اگر علاقه ای به ذخیره مختصات ثبت تصویر خود ندارید، ممکن است توانایی GPS برای حفظ دقیق زمان دوربین را مفید بدانید.
جدید برای این خط مدل یک فاصله سنج داخلی (تایمر فاصله) است. فاصله سنج برای حالت فیلم Timelapse 4K 6D II ا ستفاده می شود، یک ویژگی کاملاً جدید که می تواند فیلم هایی با وضوح 3840 پیکسل UHD ایجاد کند.
6D II دارای یک واحد سنسور خود تمیز شونده است که به نظر می رسد برای من عملکرد خوبی دارد.
فلش
به درزهای اطراف کفشک گرم توجه کنید؟ به نظر می رسد این درزها دارای یک فلاش پاپ آپ هستند. اما اینطور نیست. این دوربین فاقد فلاش داخلی است، اما از سیستم فلاش بسیار کامل Canon Speedlite پشتیبانی می کند.
6D II به طور کامل با سیستم فلاش RF از راه دور باورنکردنی Canon از جمله Canon Speedlite 600EX-RT Flash ، Canon Speedlite 430EX III-RT و Canon ST-E3-RT Speedlite Transmitter سازگار است .
باتری
6D II از بسته باتری لیتیوم یون LP-E6N استفاده می کند ، باتری مشابه بسیاری از مدل های دوربین EOS سطح متوسط به بالا از جمله 80D و 5D IV.
شکل باتری LP-E6N عالی است (شما می توانید به راحتی چندین عدد از این باتری های کوچک را در اکثر جیب ها قرار دهید) و آنها هنوز هم امتیاز شات بسیار قابل توجهی را ارائه می دهند، که اغلب یک روز حتی شلیک بسیار سنگین طول می کشد. امتیاز ثابت 6D II تقریباً 1200 (در 73 درجه فارنهایت/23 درجه سانتیگراد) نسبتاً بالاتر از مشخصات 1090 6D Mark I است.
عمر باتری همیشه بر اساس عواملی مانند حالت درایو، استفاده از فلاش، نمایش زنده/استفاده از فیلم و دما بسیار متغیر است. در حالت درایو با نرخ فریم بالا عکاسی کنید. با استفاده از نمای زنده در دمای زیر صفر عکاسی کنید و رتبه تعداد عکسها قابل دستیابی نیست.
6D II یک نشانگر باتری 6 سطحی را در LCD بالایی و یک مقدار مشخص درصد باقی مانده در منوی اطلاعات باتری ارائه می دهد. این منو همچنین تعداد شاتر و رتبه عملکرد شارژ مجدد باتری نصب شده را ارائه می دهد.

نیاز به دو برابر ظرفیت باتری دارید؟ در دسته باتری دو باتری LP-E6N جا می گیرد و ظرفیت شات در هر شارژ این دوربین را دو برابر می کند. بهتر از آن، گرفتن عمودی BG-E21 است که عکاسی عمودی را آسانتر و بسیار راحتتر میکند. نقطه ضعف استفاده از BG-E21 اندازه و وزن اضافی آن است. دستگیره به راحتی قابل جابجایی است و به شما امکان می دهد بهترین گزینه را در آن زمان برای خود انتخاب کنید.

لوازم جانبی
هنگامی که یک دوربین DSLR کانن خریداری می کنید، خانواده ای باورنکردنی و بی همتا از لنزها، فلاش ها و سایر لوازم جانبی را خریداری می کنید که آماده پشتیبانی از پیشرفته ترین نیازهای شما هستند. بدنه دوربین (یا بدنه های متعدد) پایه ای است که سیستم شما روی آن ساخته شده است و لنز قطعه ضروری بعدی کیت است. 6D Mark II با لنزهای Canon EF، TS-E و MP-E سازگار است (مدل های EF-S و EF-M سازگار نیستند).
Canon EOS 6D Mark II در کیت مخصوص بدنه (بدون لنز)، کیت با لنزCanon EF 24-105mm f/3.5-5.6 IS STM STM یا در کیت با لنز Canon EF 24-105mm f/4L IS II USM هر دو لنز گزینه های خوبی برای استفاده عمومی هستند و لنز دومی با کیفیت تر است.
اگر استفاده از Movie Servo AF بخش مهمی از برنامههای شما بود، گزینه STM انتخاب بهتری بود زیرا STM AF از لحاظ تاریخی تجربه فوکوس نرمتری را ارائه میکرد. اما، اینکه چگونه 6D II به راحتی 24-105 f/4L IS II را در Move Servo AF فوکوس می کند، الب است. اگر بودجه شما اجازه می دهد، لنز L را تهیه کنید.
یک لنز با کیفیت بالا از مشکل لینک ضعیف جلوگیری می کند و تفاوت زیادی در کیفیت تصویر مشاهده شده توسط هر دوربین ایجاد می کند.حداقل، یک لنز زوم تله فوتو و یک لنز زوم زاویه باز را به کیت خود اضافه کنید.
استفاده از قابلیت جدید بلوتوث این دوربین، کنترل از راه دور بلوتوث Canon BR-E1 است . آیا می خواهید بخشی از تصویر خانوادگی خود باشید؟ و یا اگر نمی خواهید هنگام استفاده از سه پایه با سیم رها کردن از راه دور سر و کار داشته باشید؟ این لوازم جانبی مناسب است. این دستگاه کوچک علاوه بر اینکه قادر به ارائه عملکرد رهاسازی از راه دور است، همچنین قادر است به طور مستقل فوکوس خودکار و زوم فاصله کانونی را روی دوربین ها و لنزهای سازگار (در حال حاضر محدود) کنترل کند.
Canon EOS 6D II همچنین با کنترل کوچک و ارزان قیمت Canon RC-6 Wireless Remote سازگار است .
قیمت و ارزش
در حالی که اندازه کوچک و وزن سبک از ویژگی های بسیار مطلوب این دوربین است و کیفیت تصویر، به خصوص در نور کم، فوق العاده است، اضافه شدن قیمت نسبتا پایین به این ویژگی ها است که باعث محبوبیت 6D اصلی و 6D II شده است.
جمع بندی
این بررسی توصیف کاملی از هر ویژگی 6D Mark II نیست Canon .یک کتابچه راهنمای مالک 610 صفحهای منتشر کرده است که تمام ویژگیهای موجود در این دوربین را بررسی میکند و کاربرد آنها را توضیح میدهد. این دفترچه راهنما شما را در مورد مجموعه عظیمی از ویژگیها از جمله بهینهساز نور خودکار، تصحیح اعوجاج، تصحیح انحراف رنگی، تصحیح نور محیطی، کنترل از راه دور، تنظیم و کنترل فلاش، کاهش نویز ISO بالا، کاهش نویز نوردهی طولانی، اولویت تون برجسته و بسیاری از موضوعات دیگر راهنمایی می کند.
جایگزین ها
آیا دوربین EOS 6D Mark II برای شما مناسب است؟ در بسیاری از موارد، این پاسخ “بله” خواهد بود. 6D II دوربین مناسبی برای تعداد زیادی از عکاسان خواهد بود، اما البته گزینههای دیگری نیز وجود دارد.

خلاصه
Canon EOS 6D Mark II را بهعنوان یک مدل APS-C یا یک DSLR سطح پایه برای کسانی که ارزش جذب نور سطح بسیار بزرگتر حسگر فول فریم را میدانند، قرار میدهد. بسیاری از متخصصان ارزش پیشنهادی داشتن یک 6D II را برای پشتیبان گیری در یک مدل با عملکرد بالاتر تشخیص می دهند و حرفه ای ها با بودجه اندک کیفیت تصویر کاملاً درجه یک را که این مدل ارائه می دهد را می بینند و آن را دوربین اصلی خود می کنند.
اگرچه کانن EOS 6D کمی سنگینتر از Canon EOS 6D است که جایگزین میشود، اما Canon EOS 6D Mark II کوچکترین و سبکترین دوربین سنسور تصویربرداری فول فریم با فرمت Canon (تا زمان بررسی) است. 6D Mark II با قابلیتهای AI Servo AF خود بسیار عالی است.
محدوده دینامیکی آن فقط کافی است اما مزایای کیفیت تصویر، به ویژه سطوح رنگ و نویز، سنسورهای فول فریم CMOS کانن بسیار زیاد است.