هنگامی که به کوچکترین دوربین ممکن نیاز دارید، دوربینی که آماده است همه جا با شما همراه باشد، اما نمی خواهید ویژگی های DSLR( از جمله کیفیت تصویر عالی که ارائه می دهد) را کنار بگذارید، CANON EOS REBEL SL3 250D بلافاصله در خط مقدم لیست گزینه های شما قرار می گیرد.
در حالی که این دوربین واقعاً کوچک است، اما همچنان دارای ویژگیهای DSLR است، از جمله منظره یاب اپتیکال از طریق لنز (TTL)، فوکوس خودکار تشخیص فاز سریع، عمر باتری بسیار طولانی، شاتر واکنشگرا و دستگیرهای که شما را کنترل میکند.
کیفیت تصویر عالی ارائه شده توسط جدیدترین سنسور تصویربرداری Canon APS-C CMOS و سازگاری با طیف گستردهای از لوازم جانبی، شامل آن میشود. در حالی که کانن DSLR را کوچک کرده است، طراحی سری SL به گونه ای است که دوربین ها (به طور شگفت انگیزی) بسیار قابل استفاده باقی می مانند و SL3 از این نظر حتی بیشتر بهبود یافته است.
EOS 250D در اروپا، EOS Kiss 10 در ژاپن و EOS 200D II در آسیا/اقیانوسیه جایگزینی برای Canon EOS Rebel SL2 / 200D است ، و میتوان انتظار داشت که SL2 برای مدتی در آینده در مجموعه EOS کانن در دسترس باقی بماند.
Rebel SL3 مانند Rebel SL2 ، به عنوان کوچکترین دوربین DSLR تا کنون تولید شده، با یک استثنا. این استثنا، مدل اولیه متوقفشده سری Rebel SL ، Canon EOS Rebel SL1 / 100D است . در حالی که اندازه SL2 و CANON EOS REBEL SL3 250D خیلی کم افزایش یافته است، ویژگی هایی که باعث این افزایش شده است مطمئناً ارزش ابعاد اضافی را دارند.
سری دوربینهایSL کمی پایینتر از مدل پرچمدار Canon Rebel قرار میگیرند، بنابراین SL را به معنای “کوچک” و “سبک” در نظر بگیرید که از ویژگی های این دوربین هستند.
در حالی که مدلهای دوربین بدون آینه مانند دوربین Canon EOS M50 اکنون به شدت با این سری DSLR رقابت میکنند، CANON EOS REBEL SL3 250Dهمچنان یک گزینه عالی برای کسانی است که میخواهند یک DSLR کوچک، سبک و مقرونبهصرفه داشته باشند که به طور طبیعی با مجموعهای از لنزها سازگار باشد.

این دوربین برای خانواده هایی که خواهان کیفیت تصویر عالی از دوربینی هستند که همیشه همراه خود راحت باشد، بسیار جذاب خواهد بود. CANON EOS REBEL SL3 250Dیک دوربین مسافرتی عالی است و برای پیاده روی در مسافت های طولانی نیز CANON EOS REBEL SL3 250Dمطلوب خواهد بود.
خلاصه ای از ویژگی های Canon EOS Rebel SL3
- سنسور تصویربرداری 24.1 مگاپیکسلی APS-C CMOS Canon که کیفیت تصویر حرفه ای را ارائه می دهد
- ویدیوی 4K (برش 1.6 برابر)، گرفتن فریم فیلم 4k، ضبط تایم لپس 4k
- Dual Pixel CMOS AF در هنگام ضبط 4k در دسترس نیست با Eye-AF از جمله در حالت سروو و سروو فیلم
- فوکوس خودکار با نمای زنده دارای 3975 نقطه فوکوس خودکار قابل انتخاب دستی، حداکثر 143 نقطه فوکوس خودکار انتخابی خودکار، پوشش منطقه تصویربرداری تا 88×100 درصد (WxH)، سرعت فوکوس 0.03 ثانیه و حساسیت EV -4 (بسیار تاریک) است.
- سیستم AF 9 نقطه ای با منظره یاب نوری
- پردازشگر تصویر 8DIGIC
- محدوده ISO 100-25600 قابل ارتقا تا 51200
- صفحه نمایش لمسی 3 اینچی، تقریباً 1،040،000 نقطه، زاویه متغیر (180 درجه به طرف باز می شود) نمایشگر LCD II Clear View
- عکاسی پیاپی با سرعت بالا 5 فریم در ثانیه با استفاده از منظره یاب اپتیکال، 5 فریم در ثانیه در نمای زنده با یک شات AF، 3.5 فریم در ثانیه در حالت سروو
- IS دیجیتال با لرزشگیر تصویر 5 محور هنگام فیلمبرداری
- خروجی HDMI تمیز با کیفیت بالا برای پشتیبانی از دستگاه رسانه
- خروجی HDR به دستگاه سازگار با HDR از طریق خروجی HDMI
- قابلیتهای Wi-Fi داخلی و بلوتوث با راهاندازی آسانتر از هر مدل قبلی EOS، از جمله برگه منوی جدید بنفش و نامهای از پیش تعیین شده قابل ویرایش
- انتقال خودکار تصویر به دستگاههای سازگار هنگام عکسبرداری از طریق Wi-Fi
- فرمت فایل RAW جدید .CR3 که بهبودهایی از جمله 40 درصد اندازه فایل کوچکتر در فرمت جدید C-RAW ارائه می کند.
- حالت جدید پوست صاف با 5 سطح در دسترس است
- رابط کاربری هدایتشده و حالتهای کمک خلاقانه موجود است
- بهبود یافته ALO (بهینه ساز نور خودکار)، حفظ درجه بندی در هایلایت ها و سایه ها
- کوچکترین و سبکترین دوربین DSLR، با اندازههای تنها
- رتبهبندی باتری LP-E17 با 350 عکس با نمای زنده
- موجود در دو رنگ مشکی یا سفید
سنسور و کیفیت تصویر
Rebel SL3 دارای آخرین سنسور تصویربرداری 24 مگاپیکسلی CMOS کانن است، همان مدلی که در تعداد بسیار زیادی از مدلهای کنونی Canon EOS، از جمله Canon EOS M50 فوقالذکر یافت میشود .
مدل | FOVCF | سنسور | اندازه پیکسل | پیکسل/مگاپیکسل | منظره یاب | DLA * | ||
Canon EOS M5 | 1.6 برابر | 22.3 × 14.9 میلی متر | 3.72 میکرومتر | 6000 در 4000 | 24.2 | 100% | f/6.0 | |
Canon EOS M6 | 1.6 برابر | 22.3 × 14.9 میلی متر | 3.72 میکرومتر | 6000 در 4000 | 24.2 | انتخاب کردن | 100% | f/6.0 |
Canon EOS M50 | 1.6 برابر | 22.3 × 14.9 میلی متر | 3.72 میکرومتر | 6000 در 4000 | 24.1 | 100% | f/6.0 | |
Canon EOS M100 | 1.6 برابر | 22.3 × 14.9 میلی متر | 3.72 میکرومتر | 6000 در 4000 | 24.2 | n/a | n/a | f/6.0 |
Canon EOS Rebel SL3 / 250D | 1.6 برابر | 22.3 × 14.9 میلی متر | 3.72 میکرومتر | 6000 در 4000 | 24.1 | 0.87x | 95% | f/6.0 |
Canon EOS Rebel SL2 / 200D | 1.6 برابر | 22.3 × 14.9 میلی متر | 3.72 میکرومتر | 6000 در 4000 | 24.2 | 0.87x | 95% | f/6.0 |
Canon EOS Rebel SL1 / 100D | 1.6 برابر | 22.3 × 14.9 میلی متر | 4.30 میکرومتر | 5184 x 3456 | 18.0 | 0.87x | 95% | f/6.9 |
Canon EOS Rebel T7i / 800D | 1.6 برابر | 22.3 × 14.9 میلی متر | 3.72 میکرومتر | 6000 در 4000 | 24.2 | 0.82x | 95% | f/6.0 |
Canon EOS Rebel T7 / 2000D | 1.6 برابر | 22.3 × 14.9 میلی متر | 3.72 میکرومتر | 6000 در 4000 | 24.1 | 80 برابر | 95% | f/6.0 |
Canon EOS 77D | 1.6 برابر | 22.3 × 14.9 میلی متر | 3.72 میکرومتر | 6000 در 4000 | 24.2 | 0.82x | 95% | f/6.0 |
Canon EOS 80D | 1.6 برابر | 22.3 × 14.9 میلی متر | 3.72 میکرومتر | 6000 در 4000 | 24.2 | .95x | 100% | f/6.0 |
Canon EOS RP | 1.0x | 35.9 × 24.0 میلی متر | 5.75 میکرومتر | 6240 x 4160 | 26.2 | 70 برابر | 100% | f/9.3 |
دوربینهای EOS SL بهطور طبیعی مجموعه عظیم لنزهای سری EF-S، EF، TS-E و MP-E کانن را نصب میکنند. مانند تمام دوربینهای با فرمت APS-C، فاصله کانونی لنز انتخابی، زاویه دیدی مشابه زاویه دید یک فاصله کانونی 1.6 برابر طولانیتر نصب شده روی دوربینهای سنسور فول فریم (از جمله هنگام استفاده از لنزهای سری EF-S ) ارائه میکند.

بدیهی است که فرمت APS-C نسبت به اندازه سنسورهای تصویربرداری در تلفنهای همراه و دوربینهای سبک اشاره و عکسبرداری بسیار بزرگ است. کیفیت تصویر، به ویژه در نور کم، مزیت بزرگی است که سنسورهای بزرگتر به ارمغان می آورند.
همانطور که گفته شد، CANON EOS REBEL SL3 250Dهمان سنسور تصویربرداری موجود در اکثر دوربین های فعلی دیگر Canon با فرمت سنسور APS-C را به ارث می برد. این یک ویژگی بسیار مثبت است زیرا این یک سنسور عالی است و کانن از حجم تولید برای بهینهسازی هزینه استفاده میکند که همه ما میتوانیم قدردان آن باشیم.
متوجه خواهید شد که تعداد MP موثر CANON EOS REBEL SL3 250D0.1 نسبت به SL2 کاهش می یابد. دلیل این تغییر این است که برخی از پیکسل ها نقش پشتیبانی را به عهده می گیرند و برای اهداف دیگری مانند AF استفاده می شوند. در حال حاضر 24 مگاپیکسل به مشکل استاندارد APS-C Canon تبدیل شده است و این وضوح بسیار بالا است.
وضوح یک عامل کلیدی کیفیت تصویر، برای ارزیابی است .
با افزایش تراکم پیکسلی، نسبت سیگنال به نویز در هر پیکسل کاهش می یابد، مگر اینکه پیشرفت های تکنولوژیکی دیگر درگیر باشد Canon. سالهاست که بر روی سنسورهای 24 مگاپیکسلی APS-C استاندارد شده است و این سنسور نتایج بسیار خوبی در زمینه نویز ارائه می دهد.
وصلههای کنترل رنگ کداک ، از تصاویر RAW بدون کاهش نویز (و این کلیدی است) تولید میشوند (مگر اینکه به طور خاص توسط مجموعه نتایج مشخص شده باشد). این تکه های رنگی یکنواخت هر نویز تصویر را به راحتی آشکار می کنند.
به خاطر داشته باشید که بسیاری از سوژه های دنیای واقعی جزئیات بیشتری دارند و نویز را بهتر پنهان می کنند، به این معنی که این نمونه ها بدترین سناریو را نشان می دهند. همچنین توجه داشته باشید که تنظیم وضوح کم پیشفرض استفاده شده در نتایج نمونه کمی به حفظ نویز کمک میکند.
به نظر میرسد این دوربین مقیاس وضوح را نسبت به برخی از مدلهای قبلی کمی به سمت پایین تنظیم میکند. این مسئله خیلی بد نیست زیرا مقداری پهنای باند را به پایین مقیاس اضافه می کند و قدرت پیش فرض USM = 4 شماره گیری با وضوح بیشتر از آنچه من می خواهم (نمونه هایی در آینده).
سوال مهم این است که تفاوت بین مدل های دوربین چقدر مشهود است؟ اگر نمی توانید تفاوت را در بلوک های رنگی ببینید، احتمالاً آن را در تصاویر خود نیز نخواهید دید.
نتایج ISO 100 SL3 بسیار تمیز است – این برای دوربین های EOS طبیعی است. مثل همیشه، افزایش تنظیمات ISO باعث افزایش نویز ظاهری می شود. ترجیح برای نویز حسگر APS-C فعلی حدود ISO 3200 است. نتایج در ISO 6400 نویز دارند، اگرچه می توانند قابل استفاده باشند.

آخرین راه حل بیشتر ISO 12800 است و درصد قابل توجهی از جزئیات در نسبت سیگنال به نویز پایین در ISO 25600 گم می شوند. به نظر می رسد اهداف ISO 51200 به شدت مرتبط با بازاریابی باشد.
تصاویر RAW دارای کاهش نویز نور بودند که در Canon Digital Photo Professional (نرمافزار قابل دانلود همراه با دوربین) اعمال میشد و JPGها با کاهش نویز ISO بالا استاندارد در دوربین گرفته میشدند. تفاوتی که پردازش کاهش نویز ایجاد می کند می تواند بسیار محسوس باشد. این تفاوت می تواند در برخی از تصاویر بزرگ باشد، اما تغییر آن، از بین بردن برخی جزئیات تصویر و کاهش وضوح است.
معمولاً از کاهش نویز برای تصاویر با ISO کم و مقدار کم برای تصاویر با ISO بالاتر استفاده می شود. همانند میزان وضوح انتخاب شده، کاهش نویز را می توان به دلخواه شخصی شما، چه در دوربین و چه در حین پردازش پس از آن، تنظیم کرد.
شش مجموعه از نتایج نویز CANON EOS REBEL SL3 250Dدر فواصل توقف کامل بین -3 EV و +3 Ev گرفته شده است. این تصاویر با فرمت RAW به طور قابل توجهی تحت نوردهی و بیش از حد قرار گرفتند، سپس با روشنایی مناسب در Canon DPP تنظیم شدند و برای ارزیابی کیفیت تصویر، از جمله محدوده دینامیکی سیستم مفید هستند.
برای مثال، در عکسهای EV -3، CANON EOS REBEL SL3 250Dدیده می شود که سطوح نویز مشابهی را با 0 تصاویر گرفتهشده با EV گرفته شده در تنظیم ISO با 3 استاپ بالاتر نشان میدهد.
گرفتن نوردهی RAW روشنتر از حد مطلوب و کاهش روشنایی در طول پردازش پس از پردازش معمولاً منجر به سطوح نویز کمتری نسبت به تصویری میشود که با روشنایی نهایی درست گرفته شده است.
این مفهوم ETTR (در معرض دید راست) است. این مشکل زمانی رخ میدهد که یک یا چند کانال رنگی با جزئیات از بین برود. SL# برخی از کانالهای بریده شده را در نتایج EV +2 نشان میدهد (رنگهای بلوکها یکپارچگی خود را از دست میدهند).
در حالی که CANON EOS REBEL SL3 250Dبهبودهایی نسبت به دوربینهای دارای سنسورهای تصویربرداری نسل مشابه نشان نمیدهد، به طور کلی، این دوربین با وجود اندازه کوچک، کیفیت تصویر بسیار خوبی را ارائه میدهد که مسلماً حداقل به همان اندازه بهترین کیفیت تصویر Canon APS-C در کلاس خود است.
اندازه فایل و رسانه
در کنار یکسان بودن کیفیت تصویر، تشابه اندازه فایل نیز به وجود می آید. جدول زیر اندازه فایلهای RAW مقایسهای را برای عکسی از یک راهاندازی استاندارد در استودیو با جزئیات نسبتاً بالایی که با بدنه مرجع EOS DSLR Canon گرفته شده است نشان میدهد. جدول زیر اندازه فایلهای RAW مقایسهای را برای عکسی از یک راهاندازی استاندارد در استودیو با جزئیات نسبتاً بالایی که با دوربین مرجع گرفته شده است نشان میدهد.
مدل / حجم فایل به مگابایت @ ISO: | (نماینده پارلمان) | 100 | 200 | 400 | 800 | 1600 | 3200 | 6400 | 12800 | 25600 | 51200 | 102400 | 204800 | 409600 |
Canon EOS M5 | (24.2) | 33.8 | 34.7 | 35.7 | 37.1 | 39.0 | 41.3 | 44.7 | 46.5 | 52.8 | ||||
Canon EOS M6 | (24.2) | 34.1 | 34.8 | 35.9 | 37.6 | 39.6 | 42.0 | 45.1 | 46.9 | 53.0 | ||||
Canon EOS M50 | (24.1) | 30.4 | 31.3 | 32.4 | 33.7 | 35.3 | 37.0 | 38.9 | 40.6 | 43.2 | 45.9 | |||
Canon EOS M100 | (24.2) | 34.0 | 34.8 | 35.7 | 37.2 | 38.9 | 40.7 | 43.5 | 45.5 | 50.9 | ||||
Canon EOS Rebel SL3 / 250D | (24.1) | 29.6 | 30.5 | 31.6 | 32.9 | 34.4 | 36.2 | 38.2 | 40.0 | 42.7 | 45.3 | |||
Canon EOS Rebel SL2 | (24.2) | 30.6 | 31.3 | 32.2 | 33.4 | 33.4 | 35.0 | 37.0 | 39.5 | 42.4 | 47.0 | 50.9 | ||
Canon EOS Rebel SL1 | (18.0) | 23.7 | 24.2 | 24.8 | 25.8 | 27.1 | 28.7 | 30.8 | 33.4 | 37.2 | ||||
Canon EOS Rebel T7i | (24.0) | 30.6 | 31.2 | 32.1 | 33.3 | 34.9 | 37.0 | 39.6 | 42.4 | 47.0 | 51.1 | |||
Canon EOS 77D | (24.0) | 30.6 | 31.2 | 32.1 | 33.3 | 34.9 | 37.0 | 39.6 | 42.4 | 47.0 | 51.1 | |||
Canon EOS 80D | (24.2) | 31.2 | 31.9 | 32.7 | 34.0 | 35.9 | 37.9 | 40.6 | 43.7 | 47.5 | ||||
Canon EOS RP | (26.2) | 30.7 | 31.3 | 32.0 | 32.8 | 34.0 | 35.5 | 37.1 | 39.0 | 41.5 | 43.4 | 45.8 | ||
Canon EOS R | (30.4) | 35.8 | 36.6 | 37.6 | 38.7 | 40.0 | 41.8 | 43.3 | 45.7 | 48.0 | 49.6* | ** | ** | |
Canon EOS R C_RAW | (30.4) | 23.1 | 23.5 | 24.5 | 25.2 | 26.5 | 28.0 | 29.4 | 31.6 | 33.8 | 49.6* | 35.3* | ** | ** |
اندازه فایل RAW با افزایش: 1. وضوح 2. عمق بیت 3. جزئیات 4. عدم فشرده سازی افزایش می یابد.
تصاویر با وضوح بالا فایلهای بزرگی ایجاد میکنند، بهویژه زمانی که در فرمت RAW گرفته میشوند. در مقابل با JPG برای یک تصویر ISO 100 24.1 مگاپیکسلی EOS Rebel SL3، می توانید تقریباً 1.3 مگابایت در اندازه فایل RAW در هر مگاپیکسل رزولوشن برای اندازه فایلی کمتر از 31 مگابایت تخمین بزنید.
فرمت RAW .CR3 که ویژگی های جدیدی از جمله فرمت C-RAW را ارائه می دهد، جدیدترین فرمت در CANON EOS REBEL SL3 250Dقابل مشاهده است. به جای فرمتهای RAW کوچک و متوسط بدون ویژگی که قبلاً Canon ارائه میکرد، پشتیبانی کامل از فایلهای RAW را همراه با کاهش 40 درصدی حجم فایل ارائه میدهد..
Canon EOS Rebel SL3 فایلها را روی کارت حافظه SD/SDHC/SDXC (UHS-I) مینویسد . کارتهای حافظه SD با اندازه کوچک همه جا در دسترس هستند و بسیار ارزان شدهاند و اندازه فایلهای بزرگ را به یک مشکل بسیار جزئی تبدیل کردهاند.
در حالت بهینه، پیشنهاد میشود کارتهای حافظه را بچرخانید تا مجموعهای از پشتیبانگیری را حفظ کنید تا زمانی که حداقل بتوانید تصاویر را با خیال راحت در استراتژی پشتیبانگیری رسمی خود (که باید شامل ذخیرهسازی خارج از دید باشد) قرار دهید. اگر فضای ذخیره سازی رایانه شما فاقد فضای هارد دیسک است، به سادگی حافظه خارجی اضافه کنید .
نرخ فریم، عمق بافر، صدای شاتر
Rebel SL3مانند Rebel SL2، حداکثر نرخ فریم 5 فریم در ثانیه را دریافت می کند و رقم قابل احترامی است.
مدل | FPS | حداکثر JPG | حداکثر RAW | تاخیر شاتر | خاموشی VF |
Canon EOS M5 | 7/9 | 26 | 17 | n/a | |
Canon EOS M6 | 7/9 | 26 | 17 | n/a | |
Canon EOS M50 | 7.4/10 | 33/47 | 10 | n/a | |
Canon EOS M100 | 4/6.1 | 89/1000 | 21 | n/a | |
Canon EOS Rebel SL3 / 250D | 5.0 | کامل | 10/37 | 75 میلیثانیه | |
Canon EOS Rebel SL2 / 200D | 5.0 | کامل | 6 | 75 میلیثانیه | |
Canon EOS Rebel SL1 / 100D | 4.0 | 28/1140 | 7/8 | 75 میلیثانیه | |
Canon EOS Rebel T7i / 800D | 6.0 | 190/کامل | 21/27 | 70 میلیثانیه | |
Canon EOS Rebel T7 / 2000D | 3.0 | 1110 | 6 | 120 میلیثانیه | 170 میلیثانیه |
Canon EOS 77D | 6.0 | 190/کامل | 21/27 | 70 میلیثانیه | |
Canon EOS 80D | 7.0 | 77/110 | 20/25 | 60 میلیثانیه | n/a |
Canon EOS RP | 4 | کامل | 50/پر | 55 میلیثانیه | n/a |
هیچ کس قرار نیست از ظرفیت بافر JPG تا زمانی که کارت کامل است شکایت کند. ظرفیت بافر 10 فریمی RAW در مقایسه با ظرفیت 6 فریمی SL2 عالی به نظر می رسد، اما یک انفجار 2 ثانیه ای هنوز بسیار کوتاه است.
مطمئناً می توان از این دوربین برای عکاسی ورزشی/اکشن استفاده کرد، اما این رتبه بندی باعث می شود که این مدل دوربین ایده آل برای این منظور نباشد. با توجه به اینکه اندازه فایلهای C-RAW بسیار کوچکتر از فایلهای RAW استاندارد است، CANON EOS REBEL SL3 250Dمیتواند فایلهای C-RAW بسیار بیشتری را با رتبهبندی به ۳۷ فریم بافر کند.
مشخصات تصویربرداری پیوسته 10 فریم RAW با یک کارت حافظه سریع، ممکن است درست نباشد. برای آزمایش حالت درایو 5 فریم بر ثانیه Canon EOS Rebel SL3 و قابلیت بافر 10 فریم RAW، دوربین با استفاده از ISO 100، سرعت شاتر 4000/1 (بدون انتظار برای عملکرد شاتر)، دیافراگم باز (بدون اتلاف زمان به دلیل عدم فوکوس قفل دیافراگم) روی حالت دستی پیکربندی شد. یک کارت حافظه سریع تازه فرمت شده بارگذاری شد.
تاخیر شاتر SL3 0.75 میلیثانیه کندتر از دوربینهایی است که برای عکاسی اکشن ورزشی طراحی شدهاند، اما در غیر این صورت این یک ویژگی قابل احترام است.
حالت درایو جدید جالبی که توسط SL2 دریافت شد، “تصویربرداری مداوم پس از 10 ثانیه تایمر خودکار” بود و از آن زمان در دوربین های دیگر، از جمله در SL3، دیده می شود. در این حالت، دوربین 10 ثانیه صبر می کند و سپس اقدام به گرفتن آن تعداد عکس انتخابی، بین 2 تا 10 عکس می کند.
این یک گزینه خوب برای قرار دادن خود در صحنه ای با چندین تصویر در دسترس برای انتخاب است، امیدواریم که عکسی بدون چشمک زدن در میان گروه در کادر به دست آورید.
حداکثر سرعت شاتر CANON EOS REBEL SL3 250Dمانند SL2، در 4000/1 پایین تر است. در حالی که این سرعت برای استفاده عمومی به اندازه کافی سریع است، کسانی که از دیافراگم بسیار باز مانند f/1.4 زیر نور مستقیم خورشید استفاده می کنند ممکن است گزینه 8000/1 را بخواهند. فیلتر چگالی خنثی اغلب پاسخ این وضعیت است.
باز هم سطح پایین تر، حداکثر سرعت همگام سازی فلاش 200/1 است. برای نوردهی های کوتاه تر، همگام سازی با سرعت بالا لازم است.
صداهای دوربین با استفاده از یک ضبط کننده صوتی دیجیتال قابل حمل Tascam DR-07mkII (سلف Tascam DR-07X ) با سطوح رکورد روی 50% در افزایش -12 db و در فاصله 1 اینچی در پشت LCD عقب ضبط می شود.
همچنین میتوان از تصویربرداری زنده برای به حداقل رساندن قابلیت شنیداری Rebel SL3 استفاده کرد.
فوکوس خودکار
سیستم فوکوس خودکار Rebel SL2، همان چیزی که در SL1 وجود داشت، دوباره به CANON EOS REBEL SL3 250Dمنتقل شده است. چرا کانن استفاده مجدد از سیستم فوکوس خودکار SL1 را در SL2 به جای سیستم پیشرفته 45 نقطه ای که در حال حاضر در بسیاری از مدل های دیگر قرار داده است، انتخاب کرد؟
هیچ پاسخ رسمی شرکت Canon برای این سوال در دسترس نبود. فرض بر این بود که تصمیم به تطبیق قیمت این دوربین با کاربر مورد نظر و همچنین قرار دادن آن بین T6 و T7i فعلی گرفته شده است.

سیستم فوکوس خودکار به تنهایی دلیل اصلی ارتقاء به دوربین DSLR از مدل نقطهای و عکاسی یا گوشی هوشمند بوده است، و سیستم AF تشخیص فاز مرسوم فدای اندازه کوچک این مدل نشده است.
سیستم فوکوس خودکار Canon EOS Rebel SL3 / 250D از 9 نقطه فوکوس خودکار تشکیل شده است که دارای 8 نقطه در الگوی الماسی به اضافه یک نقطه مرکزی است. نقطه فوکوس خودکار مرکزی سازگار با دیافراگم f/5.6 حداکثر یک نوع متقاطع (حساس به خطوط کنتراست در دو جهت) با حساسیت اضافی است که با استفاده از لنز f/2.8 یا عریضتر فعال میشود.
هنگام مقایسه نقاط فوکوس خودکار بالا، فضایی برای خطای جزئی در نظر بگیرید، اما نمایشهای منظره یاب حداقل نزدیک هستند و برای درک تفاوتهای بین دوربینها مفید هستند. بدیهی است که مدل های فول فریم درصدی از پوشش منظره یاب را به گزینه های فرمت کوچکتر اختصاص می دهند و CANON EOS REBEL SL3 250Dفاقد تراکم نقطه فوکوس خودکار نسبت به برادران بزرگتر خود است.
محدوده کاری نقطه فوکوس خودکار مرکزی CANON EOS REBEL SL3 250Dتا -0.5 EV و نقاط AF بیرونی تا 0.5 EV گسترش می یابد.
حالتهای Live View و فوکوس فیلم شامل مواردی است که به استاندارد Canon برای Dual Pixel CMOS AF تبدیل شده است: تشخیص چهره با ردیابی، فوکوس خودکار منطقهای دیگر FlexiZone Single نیست. در مدلهای اخیر-قبلی، همه حالتهای فوکوس بسیار خوب کار میکنند، و ردیابی تشخیص چهره (انسانی) همراه با توانایی تأثیرگذاری بر انتخاب چهره بسیار چشمگیر است.
«AF تشخیص چشم» جدید، وقتی در منو فعال شود (به تشخیص چهره با حالت ردیابی نیاز دارد)، یک لایه اضافی از انتخاب نقطه فوکوس در تشخیص چهره اضافه میکند.
هنگامی که صورت یک فرد در کادر بزرگ است، تنها بخشی از صورت او ممکن است به دلیل عمق میدان ناکافی در فوکوس نمایش داده شود. در این صورت، بسیار مهم است که چشم ها در کانون توجه قرار گیرند.
فوکوس خودکار با تشخیص چشم، چشمهای سوژه را مشخص میکند و نقطه فوکوس خودکار کوچکتری را در نقطه فوکوس خودکار تشخیص چهره بزرگتر نشان میدهد. هر دوی این اندازههای نقطه فوکوس خودکار با اندازه سر فرد در کادر تغییر میکنند.
Eye Detection AF یک پیشرفت منطقی از تشخیص چهره AF است و بسیار خوب کار می کند.
فوکوس خودکار با نمای زنده دارای 3975 نقطه فوکوس خودکار قابل انتخاب به صورت دستی و 143 نقطه فوکوس خودکار با انتخاب خودکار با پوشش 88 درصد (WxH) ناحیه تصویربرداری است.
نقاط بیشتر و پوشش بیشتر به این معنی است که ترکیب مجدد کمتر مورد نیاز است و یک نقطه AF را می توان روی سوژه ای نزدیک به لبه کادر نگه داشت تا زمان بندی سریع شاتر را باز کند یا برای ردیابی حرکت در حالت AI سروو.
در نمای زنده، AF با حداکثر امکان پذیر است. دیافراگم f/11 یا بیشتر. اطلاعات بهدستآمده در طول مکالمه تلفنی با Canon USA نشان میدهد که این سیستم Live View دارای حساسیت EV -4 (بسیار تاریک) و سرعت فوکوس 0.03 ثانیهای است.
صفحهنمایش لمسی خازنی CANON EOS REBEL SL3 250Dاز M50 (و سایر مدلها) به ارث رسیده است که امکان فوکوس لمسی را در حین عکاسی با نمای زنده و قبل از/حین ضبط ویدیو فراهم میکند. فقط انگشت خود را روی LCD جایی که می خواهید دوربین فوکوس کند ضربه بزنید و این کار به آرامی اتفاق می افتد. بسیار آسان است و عالی کار می کند.
ویدئو
مکالمه تلفنی با Canon USA نشان داد که CANON EOS REBEL SL3 250Dدارای همان ویژگی های ویدیویی M50 است. بنابراین، موارد زیر یک برش و چسباندن تقریباً یکسان از بررسی ویدئویی M50 است (نام مدل دوربین بهروزرسانی شده است).
با هر دوربین جدیدی که Canon از زمان پیشگامانه EOS 5D Mark II معرفی کرده است، ایجاد ویدیوهای با کیفیت بالا به تدریج آسانتر شده است. مجموعه ویژگیهای ویدیویی CANON EOS REBEL SL3 250Dبرای دوربینهای DSLR درجه یک مصرفکننده بسیار قابل احترام است، بهویژه با توجه به فوکوس خودکار Dual Pixel CMOS AF و ضبط ویدیوی 4K آن.
ارزش ضبط ویدیوی K 4را نمی توان دست کم گرفت، حتی اگر خروجی معمولی شما فقط Full HD 1080p باشد. وضوح اضافی ثبت شده در یک ضبط 4K قابل توجه است. تصویر زیر تفاوت بین وضوح Full HD و 4K را نشان می دهد.

در صورت خروجی p 1080، می توانید به راحتی ویدیوی K 4 را پایین بیاورید (با برش بسیار جزئی در سمت راست و چپ)، فریم را برش دهید تا زاویه دید محکم تری ایجاد کنید یا حتی ویدیوی FHD خود را در محدوده قاب گرفته شده با کیفیت 4K حرکت دهید. همچنین میتوانید بزرگنمایی و کوچکنمایی یک صحنه را تقلید کنید تا ارزش تولیدی بیشتری به فیلمهایp 1080 خود اضافه کنید.
البته، ایجاد محتوای K 4 مزیت اصلی خرید یک دوربین با قابلیت 4K است. ویدیوی 4K وضوحی بیش از 4 برابر فول اچدی ارائه میکند و فیلمهایی با وضوح زیبا و غنی از جزئیات را امکانپذیر میکند که در دستگاههای تشنه رزولوشن چشمگیر باقی خواهند ماند. توجه داشته باشید که ضبط 4K SL3 در مقابل نمونه برداری پایین است.
CANON EOS REBEL SL3 250Dبا استفاده از کدک MPEG-4 AVC / H.264 ، ضبط ویدئو را با فرمت MP4 ارائه میکند، و صدا را از طریق میکروفونهای دوگانه جلویی یا جک ورودی 3.5 میلیمتری استریو ضبط میکند.
نرخ فریم و فشرده سازی موجود عبارتند از:
MP4:
3840 x 2160 (4K): 24 fps (23.98 fps)
1920 x 1080 (Full HD): 60 fps (59.94 fps) / 30 fps (29.97 fps) / 25 fps
1280 x 760 fps (fps5)
حالت های ضبط فیلم کاملاً خودکار یا دستی هستند. ISO خودکار با جبران نوردهی در حالت دستی برای تعادل کنترل دستی و خودکار موجود است. CANON EOS REBEL SL3 250Dهمچنین از ایجاد فیلم Time-Lapse در حالت فیلم پشتیبانی می کند.
توانایی دوربین EOS SL3 برای فیلمبرداری با کیفیت بالا به وسیله سنسور Dual Pixel CMOS AF آن کمک زیادی می کند. با این حال، متأسفانه، مزایای DPAF به ضبطp 1080 (و وضوح پایین تر) محدود می شود. در حالت 4K، SL3 به پشتیبانی از سروو فوکوس خودکار فیلم ادامه میدهد، اما دوربین به AF آهستهتر و با تشخیص کنتراست با دقت کمتری متکی است.
LCD با زاویه متغیر CANON EOS REBEL SL3 250Dیکی از ویژگیهایی است که فیلمبرداران بسیار از آن استقبال میکنند و فیلمبرداری از زوایای پایین یا بالا – یا برای فیلمبرداری از خود برای اهداف لاگ ویدیو – بسیار راحت است.
برای کمک به کیفیت فیلم، سیستم تثبیت کننده تصویر 5 محوره Canon در بدنه طراحی شده است که لرزشگیر اپتیکال درون لنز را با تثبیت کننده تصویر دیجیتال درون دوربین ترکیب می کند.
این سیستم را می توان روی یکی از سه تنظیمات (فعال، پیشرفته و غیرفعال) تنظیم کرد و می تواند لنزهای تثبیت نشده را تثبیت کند یا قابلیت تثبیت لنزهای دارای سیستم های IS سنتی را افزایش دهد.
IS درون لنز در هنگام ضبط ویدیو بسیار خوب کار می کند، در حالی که ویژگی IS دیجیتال را تحت تاثیر قرار نمی دهد. نتایج دستی که با IS دیجیتال فعال شده است، به همان اندازه که IS فقط درون لنز تولید می کند، صاف نیست IS . درون لنز به تنهایی برای رفع نیازها عالی و کافی است.
افکت شاتر/ژله در هنگام عکاسی با سرعت متوسط و سریع در حین فیلمبرداری CANON EOS REBEL SL3 250Dنسبتاً قابل توجه است، اما عکسبرداری ثابت تر نتایج فوق العاده ای را ارائه می دهد.
به طور کلی، ویژگیهای خاص ویدیو EOS SL3 آن را در مقایسه با دوربینهای دیگر مانند EOS 80D که ویژگیهای بیشتری از جمله ضبط MOV را علاوه بر MP4، فشردهسازی قابل انتخاب توسط کاربر و گزینههای فیلمهای تایم لپس بیشتر ارائه میدهد، برای فیلمبرداران جذابتر میکند.
با این حال، EOS SL3 کیفیت ویدیویی بیش از حد کافی را برای اکثر کاربران خود ارائه میکند و با قابلیت ضبط 4K، این دوربین احتمالاً نقش دوربین پشتیبان/دوم/سوم را حتی در کیتهای جدی فیلمبرداران بازی خواهد کرد.
نوردهی/سیستم اندازه گیری
CANON EOS REBEL SL3 250Dهمان سیستم اندازه گیری SL2 را دریافت می کند که دارای سیستم 63 منطقه ای است. حالتهای اندازهگیری عبارتند از Evaluative (مرتبط با تمام نقاط فوکوس خودکار)، جزئی (مرکز، تقریباً 9.0٪ منظره یاب)، نقطه (مرکز، تقریباً 4.0٪ منظره یاب) و میانگین وزنی مرکزی. محدوده اندازه گیری منظره یاب نوری EV 1-20 است.
متأسفانه، ویژگی شگفتانگیز تشخیص سوسو زدن نور Canon دوباره از این مدل حذف شده است.

منظره یاب و ال سی دی
اگر منظره یاب را در SL2 دوست داشتید، منظره یاب را در CANON EOS REBEL SL3 250Dدوست خواهید داشت. منظره یاب CANON EOS REBEL SL3 250Dتقریباً یک مقدار را ارائه می دهد.
نمای 95% از صحنه ای که باید ضبط شود، به این معنی که برخی صحنه های اضافی فراتر از آنچه در منظره یاب دیده می شود، در تصاویر وجود خواهد داشت. این معمولاً مشکلی نیست، اما گاهی اوقات یک سوژه ناخواسته در حاشیه کادر ظاهر می شود.
این منظره یاب پنتا آینه ای (اجاره دهنده به پنتاپریسم) است که معمولاً در مدل های Rebel ارائه می شود و بزرگنمایی منظره یاب تقریباً می باشد. 0.87x. اندازه منظره یاب راحت است و آن را بسیار مفید می کند.
این CANON EOS REBEL SL3 250Dدارای منظره یاب هوشمند نیست، اما مقدار اولیه اطلاعات در دسترس است. یکی دیگر از ویژگی های گمشده سطح الکترونیکی است که هم در منظره یاب و هم در LCD عقب وجود ندارد.
LCD بسیار کاربردی با زاویه متغیر همچنان در جدیدترین مدلهای EOS محبوب است. این یک LCD TFT 3.0 اینچی (77 میلیمتری) با تقریباً 1040000 نقطه و طراحی ساختار جامد برای وضوح، دوام و زاویه دید تقریباً 170 درجه است. پوششهای ضد لک و ضد انعکاس روی این LCD اعمال نمیشوند، به این معنی که تمیز کردن آن به آسانی نیست که گاهی اوقات مدلهای روکش شده میتوانند بر روی مدلهای روکش شده تأثیر بگذارند.

این LCD در بسیاری از مدلهای کنونی EOS یافت میشود. داشتن LCD قادر به تفکیک در طیف وسیعی از زوایای یک مزیت بزرگ است که باعث میشود دوربین به راحتی در موقعیتهای مختلف از جمله هدایت مستقیم از روی زمین یا نگه داشتن بالای سر به راحتی قابل استفاده باشد.
برای ثبت تصویر بالا، دوربین را مستقیماً روی سطح جاده روی دستم قرار دادم.
این ال سی دی گسترده و رو به جلو، ضبط خود را آسان می کند، یک دارایی عالی برای وبلاگ نویسی.

همانطور که کنترل لمسی در دوربین های DSLR رایج تر می شود، این ویژگی نیز آشناتر و در نتیجه مفیدتر می شود. برای انتخاب مکان نقطه فوکوس در نمای زنده یا ضبط ویدیو، لمس کنید.
هنگام بازبینی تصاویر، برای زوم کردن، آن را بکشید و برای حرکت به اطراف تصویر بزرگنمایی شده بکشید. مستقیماً از یک برگه یا گزینه منو به دیگری بروید. لمس کردن، تغییرات سریع تنظیمات دوربین را فراهم می کند. برای مثال، ISO را می توان به سادگی با لمس مقدار مورد نظر انتخاب کرد.
عملاً تمام تغییرات تنظیمات دوربین را می توان با استفاده از لمس انجام داد. وقتی دوربین قدیمیتری را بردارید و مجبور شوید تنظیمات مشابه را فقط با استفاده از شمارهگیر انجام دهید، متوجه میشید که چقدر صفحه لمسی را دوست دارید.
گشت و گذار در Canon EOS Rebel SL3
Canon تعداد بسیار زیادی دوربین DSLR را طراحی و تولید کرده است و بلوغ طراحی های EOS مدت هاست که مشخص شده است. کسانی که قبلاً از دوربین EOS استفاده نکردهاند، بهخصوص از این بلوغ قدردانی میکنند و بلوغ به این معنی است که بسیاری از مدلهای دوربین شباهتهای طراحی دارند، زیرا آنچه برای یک دوربین خوب است، اغلب برای اکثر آنها خوب است. طراحی مشترک، منحنی یادگیری مورد نیاز برای جابهجایی بین مدلهای دوربین EOS را کاهش میدهد (یا حذف میکند).
طراحیهای CANON EOS REBEL SL3 250Dو SL2 بسیار شبیه به هم هستند و هر دو دارای کنترلهای اساسی اما کافی هستند.
توجه داشته باشید که کنترل های زیر را می توان سفارشی کرد:
- دکمه شاتر (فشردن تا نیمه)
- دکمه قفل AE
- دکمه SET
- دکمه DISP
- در طول عکسبرداری ثابت یا ضبط فیلم: انتخاب نقطه AF / دکمه بزرگنمایی] و [قفل AE / کاهش / دکمه فهرست را می توان تغییر داد
- در حین ضبط فیلم: عملکردهای دکمه شاتر در حین ضبط فیلم را می توان تنظیم کرد.
همچنین، حداکثر شش آیتم منو و آیتم های سطح بالای توابع سفارشی را می توان در هر برگه My Menu با اضافه شدن حداکثر پنج برگه My Menu ثبت کرد.

پشت دوربین
در نمای پشتی، می بینیم که CANON EOS REBEL SL3 250Dتکراری از SL2 است و بیشتر ویژگی ها به خودی خود قابل توضیح هستند. طبق معمول، LCD بیشترین مقدار املاک را مصرف می کند.
کنترلر متقاطع کلید فقط 4 طرفه است. کنترلرهای 8 طرفه ترجیح دارد و به خصوص مدل های Canon که دارای یک صفحه کوچک در اطراف کنترلر هستند مانند EOS M5 . هیچ جوی استیکی ارائه نشده است، اما تنها با 9 نقطه AF، این ویژگی برای این دوربین اهمیت خاصی ندارد.

بالای دوربین
اکثراً قسمت بالای CANON EOS REBEL SL3 250Dدوباره با SL2 مطابقت دارد و بیشتر ویژگی ها دوباره واضح هستند.
مقایسه بالا نشان میدهد که دکمه Wi-Fi SL2 به همراه حالتهای Creative Auto و بدون فلاش از صفحه مدرج حذف شده است. برخی بهبودهای زیبایی شناختی جزئی انجام شد.
شماره گیری حالت فرورفته برای استفاده با گزینه های ظاهراً ساده خوب است. این تا زمانی است که حالت SCN چند صحنه کاوش شود. سپس مشخص می شود که این دوربین دارای گزینه هایی است، به ویژه گزینه هایی برای آسان کردن زندگی برای مبتدیان.
آیا نمی خواهید هیچ فکری در مورد تنظیمات دوربین خود داشته باشید؟ حالت “A+” SL3، با ارجاع به “Auto” همراه با هوش مصنوعی پردازنده 8DIGIC ، همه تصمیمات را برای شما می گیرد. در حالی که می توان از آن به عنوان حالت “بی ذهن” یاد کرد، به نظر نمی رسد که آن اعتباری را که شایسته است به آن بدهد.
مواقعی وجود دارد که حتی یک عکاس باتجربه هم نیاز دارد بدون تردید در بررسی تنظیمات، دوربین را بردارید و سریع عکس بگیرد. این حالت برای آن آماده است.
حالت SCN (صحنه ویژه) جایی است که تعداد زیادی گزینه در آن ذخیره می شود و به عکاس این امکان را می دهد تا به هوش مصنوعی دوربین اشاره قوی تری به آنچه در حال عکاسی است بدهد. کلید حالت را روی SCN بچرخانید، “Q” را فشار دهید و بین پرتره، پوست صاف، عکس گروهی، منظره، ورزش، کودکان، نمای نزدیک، غذا، نور شمع، پرتره شب، صحنه شب دستی و کنترل نور پس زمینه HDR را انتخاب کنید.
تنظیم انتخاب شده روی دوربین تأثیر می گذارد تا تنظیمات نوردهی را که فکر می کند برای شرایط شما ایده آل است انتخاب کند. هر چند وقت یکبار برخی از این حالت ها استفاده خواهند شد؟
گزینه Candlelight توسط اکثر افرادی که در مناطقی با قطعی برق مکرر زندگی نمی کنند به طور مرتب استفاده نمی شود. همانطور که در بررسی های قبلی اشاره شد، بیرون کشیدن دوربین در طول یک شام عاشقانه با نور شمع *ممکن است* حال و هوا را بدتر کند. در دسترس بودن همه حالت ها ضرری ندارد و احتمالاً فقط مقدار کمی به هزینه دوربین اضافه می کنند.
حالت فیلترهای خلاق جلوههای ویژهای از جمله Grainy B/W، فوکوس نرم، جلوه چشم ماهی، جلوه نقاشی آب، جلوه دوربین اسباببازی، جلوه مینیاتوری، استاندارد هنری HDR، HDR هنری واضح، HDR هنری پررنگ و HDR هنری برجسته را ارائه میدهد.
مجموعه کاملی از گزینههای حالت خلاقانه (P، Av، Tv، M و B ) برای عکاسان ارائه شده است تا به اندازه دلخواه بر تنظیمات نوردهی خود کنترل داشته باشند.
SL2 دارای حالت CA (Creative Auto) است تا افرادی را که دانش اولیه عکاسی دارند راهنمایی کند تا تنظیمات دوربین را با استفاده از کلمات قابل درک به جای اعداد انجام دهند.
ویژگی های جایگزین CANON EOS REBEL SL3 250Dعبارتند از رابط کاربری هدایت شده و حالت کمک خلاق که به صورت اختیاری برای مبتدیان (و برای کسانی که در به خاطر سپردن تنظیمات فردی دوربین مشکل دارند) در دسترس هستند.
CANON EOS REBEL SL3 250Dهمچنان حالت فیلم به ظاهر نامرتبط را روی کلید پاور اضافه می کند. روشن کردن دوربین با استفاده از این طراحی سوئیچ به اندازه کافی آسان است و با یک کلیک ایمن در موقعیت روشن، چرخاندن ناخواسته سوئیچ بیش از حد مشکلی ایجاد نکرده است.
اهرم سوئیچ که در پشت تکیه گاه انگشت شست کمتر بیرون زده است، از برق سهوی در سناریوها جلوگیری می کند. با قرار دادن دوربین بر روی پیشخوان یا سطح دیگری که دسترسی از بالا را ایجاد می کند، استفاده از این سوئیچ بسیار آسان است.
یک دکمه نمایشگر در کنار دکمه ISO قرار دارد و جهت گیری این دکمه ها به همراه شاتر و صفحه بالا با استفاده از گیره دستی عمیق تر با SL2 اصلاح شده است (این یک بهبود ویژگی بسیار خوب بود).
نمایشگر عقب تشخیص مجاورت نمیدهد و برای خاموش شدن باید شاتر را نیمه فشار دهید یا دکمه نمایشگر را خاموش کنید. توجه داشته باشید که نیمه فشار دادن شاتر به فشار بسیار کمی بیش از حد روی دوربین بازبینی نیاز دارد.

بغل دوربین
در نگاه اول، سمت چپ CANON EOS REBEL SL3 250Dدقیقا شبیه سمت چپ SL2 به نظر می رسد. با بررسی دقیق تر، تفاوت ها ظاهر می شوند.
دکمه فلاش با لبه فلاش کمی برجسته شده که جایگزین دستی آن است، از بین رفته است. این طرح به راحتی کار می کند و احتمالاً قطعات متحرک کمتری را شامل می شود.
یکی دیگر از ویژگی های گم شده، دکمه پیش نمایش عمق میدان (DOF) است. برای استفاده از عملکرد پیش نمایش DOF با این دوربین، دکمه DISP (در بالا) باید برای این عملکرد سفارشی شود. احتمالاً بسیاری از عکاسانی که دوربینی در این سطح میخرند، به پیشنمایش DOF نیاز ندارند.
لامپ کاهش قرمزی چشم، تایمر خودکار نیز از بین رفته است.
در سمت چپ دوربین درگاههایی برای رها کردن از راه دور ( نوع E3 ) و ورودی میکروفون (جک مینی استریو 3.5 میلیمتری) ارائه میشود. سمت راست دوربین درگاه هایی را برای اتصالات USB (2.0) و HDMI فراهم می کند. خروجی HDMI تمیز با کیفیت بالا برای پشتیبانی از دستگاه رسانه و خروجی HDR به دستگاه سازگار با HDR نیز از طریق خروجی HDMI پشتیبانی می شود.
شیار کارت حافظه SD در محفظه باتری زیر دوربین قرار دارد. در حالی که این مکان کار می کند، مکان کناری مشترک برای راحتی ترجیح داده می شود.
انتظار داشته باشید صفحات دوربین غیرمشخصی با آزادسازی سریع درب دسترسی را مسدود کنند و برای برداشتن کارت حافظه یا باتری نیاز به برداشتن صفحه داشته باشید.

اندازه دوربین
برای یک DSLR، کوچکتر یا سبکتر از این نمی شود.
مدل | ابعاد بدنه | وزن CIPA | |
Canon PowerShot G1 X | 4.6 x 3.2 x 2.6 اینچ | (116.7 × 80.5 × 64.7 میلی متر) | 18.8 اونس (534 گرم) |
Canon EOS M5 | 4.6 x 3.5 x 2.4 اینچ | (115.6 x 89.2 x 60.6 mm) | 15.1 اونس (427 گرم) |
Canon EOS M6 | 4.4 x 2.7 x 1.8 اینچ | (112.0 x 68.0 x 44.5 mm) | 13.8 اونس (390 گرم) |
Canon EOS M50 | 4.6 x 3.5 x 2.3 اینچ | (116.3 x 88.1 x 58.7 میلیمتر) | 13.7 اونس (387 گرم) |
Canon EOS M100 | 4.3 x 2.6 x 1.4 اینچ | (108.2 x 67.1 x 35.1 میلیمتر) | 11.3 اونس (320 گرم) |
Canon EOS Rebel SL3 / 250D | 4.8 x 3.6 x 2.7 اینچ | (122.4 x 92.6 x 69.8 mm) | 15.8 اونس (449 گرم) |
Canon EOS Rebel SL2 / 200D | 4.8 x 3.6 x 2.7 اینچ | (122.4 x 92.6 x 69.8 mm) | 16.0 اونس (453 گرم) |
Canon EOS Rebel SL1 / 100D | 4.6 x 3.6 x 2.7 اینچ | (116.8 x 90.7 x 69.4 mm) | 14.4 اونس (407 گرم) |
Canon EOS Rebel T7i / 800D | 5.2 x 3.9 x 3.0 اینچ | (131.0 × 99.9 × 76.2 میلی متر) | 18.8 اونس (532 گرم) |
Canon EOS Rebel T7 / 2000D | 5.1 x 4.0 x 3.1 اینچ | (129.0 x 101.3 x 77.6 mm) | 16.8 اونس (475 گرم) |
Canon EOS 77D | 5.2 x 3.9 x 3.0 اینچ | (131.0 × 99.9 × 76.2 میلی متر) | 19.0 اونس (540 گرم) |
Canon EOS 80D | 5.5 x 4.1 x 3.1 اینچ | (139.0 x 105.2 x 78.5 mm) | 25.8 اونس (730 گرم) |
Canon EOS RP | 5.2 x 3.36 x 2.76 اینچ | (132.5 x 85.3 x 70mm) | 17.3 اونس (485 گرم) |
مدلهای بدون آینه مخصوصاً( APS-C)، با حذف جعبه آینه و سیستم فوکوس خودکار تشخیص فاز، گزینههای کوچکتر و سبکتر باقی میمانند.
به خاطر داشته باشید که CANON EOS REBEL SL3 250Dابعاد کوچک خود را حتی با زاویه متغیر LCD و افزایش عمق گرفتن از SL1 حفظ می کند. دستگیره CANON EOS REBEL SL3 250Dبه اندازهای بزرگ است که با حلقههای صورتی زیر دوربین راحت باشد و هنگام گرفتن محکم دوربین، هیچ انگشتی به لنز فشار نیاورد.
ارگونومی، کیفیت ساخت و دوام
اگرچه CANON EOS REBEL SL3 250Dبسیار کوچک و سبک است، اما محصول بی کیفیتی نیست. اگرچه این دوربین قویترین دوربین در خط تولید کانن نیست و وزن سبک آن احساس یکپارچگی را ایجاد نمیکند، SL3، مخصوصاً نسبت به قیمت، کیفیت ساخت خوبی دارد و سطح دستگیره لاستیکی آن به جلوگیری از احساس پلاستیک کمک میکند.
دکمهها و صفحههای CANON EOS REBEL SL3 250Dهنگام فشار دادن و چرخاندن، بازخورد مثبتی را ارائه میدهند. یک آلیاژ آلومینیوم و رزین پلی کربنات با شاسی فیبر شیشه ای با یک رزین پلی کربنات با الیاف شیشه و فیبر رسانای بیرونی ویژه مطابقت دارد.
همچنین ارگونومی CANON EOS REBEL SL3 250Dفدای اندازه نیست. CANON EOS REBEL SL3 250Dبرای در دست گرفتن و استفاده بسیار راحت است، حتی در تمام طول روز.
در حالی که تقریباً تمام لوازم الکترونیکی مصرفی که امروزه ساخته می شوند دارای سطحی از کنترل رطوبت هستند، CANON EOS REBEL SL3 250D به عنوان دارای آب بندی آب و هوا مشخص نشده است. باید مراقب باشید تا از رطوبت و گرد و غبار جلوگیری شود. در این برخوردها از پوشش استفاده کنید.
ویژگی های اضافی
) Canon EOS Rebel SL3 دارای Wi-Fi داخلی اما فاقد (NFC است که با استفاده از برنامه رایگان Camera Connect Canon ( iOS | Android ) به راحتی تصاویر و فیلمها را به دستگاههای تلفن همراه سازگار انتقال میدهد.
با پتانسیل های زیادی که در انتظار توسعه هستند، این برنامه کنترل از راه دور تنظیمات و شاتر دوربین را هنگام عکاسی تصاویر ثابت فراهم می کند. چاپ از راه دور بی سیم روی یک چاپگر سازگار نیز از طریق Wi-Fi پشتیبانی می شود.
CANON EOS REBEL SL3 250Dنسبت به هر مدل قبلی EOS با یک برگه منوی جدید (بنفش) و نامهای از پیش تعیین شده قابل ویرایش، تنظیمات Wi-Fi آسانتری دارد.
Rebel SL3 دارای یک واحد حسگر خود تمیز شونده است. پیشرفت هایی که در این زمینه دیده می شود از روزهای اولیه دوربین های DSLR قابل توجه بوده است. تقریبا هیچ مشکل گرد و غبار سنسور با CANON EOS REBEL SL3 250Dوجود ندارد.

فلش
مانند سایر دوربینهای DSLR اخیر Canon، تنظیمات فلاش را میتوان از منوی کنترل کرد که شامل طیف گستردهای از کنترلها برای فلاشهای داخلی، نصبشده روی کفشهای داغ و فلاشهای از راه دور است.
CANON EOS REBEL SL3 250D همچنین با سیستم فلاش RF از راه دور باورنکردنی Canon از جمله Canon Speedlite 600EX II-RT و Canon ST-E3-RT Speedlite Transmitter کاملاً سازگار است .
توجه داشته باشید که فلاش داخلی CANON EOS REBEL SL3 250Dبه عنوان یک فرستنده Speedlite یکپارچه برای کنترل بی سیم نوری خارج از دوربین عمل نمی کند. بسیاری از مدل های رده بالا این ویژگی را ارائه می دهند که می تواند برای کسانی که این عملکرد را می خواهند متمایز کند.
همچنین توجه داشته باشید که برخلاف اکثر دوربینهای دیگر EOS، CANON EOS REBEL SL3 250D یک تماس مرکزی در کفش داغ ندارد. این می تواند مشکل ساز باشد، به خصوص در مورد برخی از لوازم جانبی شخص ثالث.
باتری
Canon EOS Rebel SL3 از همان بسته باتری کوچک LP-E17 استفاده می کند که در Rebel T7i، Rebel SL2 و بسیاری از مدل های اخیر دوربین EOS وجود دارد. داشتن یک باتری مشترک بین بسیاری از دوربین ها از بسیاری جهات، از جمله از دیدگاه تولید و موجودی، راحت و کارآمد است.
اینکه دوربین های متعدد به طور بالقوه می توانند شارژر یکسانی را به اشتراک بگذارند و باتری های پشتیبان را تامین کنند، بسیار عالی است و به ویژه در هنگام سفر مفید است.
مثل همیشه، عمر باتری بسته به نحوه استفاده از دوربین با فلاش، نمایش زنده، ضبط ویدیو، دما و سایر عوامل می تواند بسیار متفاوت باشد. با 50 درصد استفاده از فلاش، این عدد به 1070 شات که هنوز بسیار قابل احترام است کاهش می یابد. نشانگر سطح باتری 4 مرحله برد را ارائه می دهد. این که باتری برای جلوگیری از جاگذاری نامناسب کلید نمی خورد (به 4 روش مختلف می رود) آزاردهنده است.
LP-E17 با شارژر باتری LC-E17 Canon شارژ می شود . این یک شارژر فشرده عالی است که مستقیماً به دیوار وصل می شود. اختیاری این است که دوربین را مستقیماً از دیوار با استفاده از آداپتور برق متناوب AC-E6N جفت شده با کوپلر DC DR-E18 تغذیه کنید .
دستگیره باتری برای این مدل موجود نیست.
برای Canon EOS Rebel SL3 کدام لنز را باید تهیه کنم
وقتی یک دوربین DSLR کانن میخرید، خانوادهای باورنکردنی از لنزها، فلاشها و سایر لوازم جانبی را خریداری میکنید. بدنه دوربین (یا بدنه های متعدد، همانطور که امروزه بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد) پایه ای است که سیستم شما بر روی آن ساخته شده است و یک لنز قطعه ضروری بعدی کیت است. یک لنز با کیفیت بالا تفاوت زیادی در کیفیت تصویر ایجاد می کند .Rebel SL3 با لنزهای Canon EF-S، EF، TS-E و MP-E سازگار است ) مدل های EF- M سازگار نیستند).
Canon EOS Rebel SL3 فقط به صورت بدنه (مشکی) یا کیت (سیاه یا سفید) با لنز Canon EF-S 18-55mm f/4-5.6 IS STM در دسترس است (بدنه سفید با یک لنز نقره ای عرضه می شود). این لنز، که بر روی بسیاری از تصاویر محصول در این صفحه نصب شده است، یک مقدار مناسب با محدوده فاصله کانونی همه منظوره مفید و پشتیبانی خوب برای ضبط ویدیو است.
برای یک لنز نسبتاً بهتر با محدوده فاصله کانونی بیشتر (و اندازه بزرگتر)، لنز Canon EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS STM را در نظر بگیرید . برای لنزی که ابعاد کوچک، وزن سبک و مقرون به صرفه بودن این دوربین را برجسته می کند، لنز Canon EF-S 24mm f/2.8 STM یا Canon EF 40mm f/2.8 STM Lens را در نظر بگیرید .
صفحه توصیههای لنزهای عمومی Canon را مرور کنید تا بهروزترین فهرست بهترین گزینههای لنز را بیابید. سپس یک لنز زوم تله فوتو و یک لنز زوم زاویه باز را به کیت خود اضافه کنید.
استفاده از قابلیت بلوتوث این دوربین، کنترل از راه دور بلوتوث Canon BR-E1 است . آیا می خواهید بخشی از تصویر خانوادگی خود باشید؟ اگر نمی خواهید هنگام استفاده از سه پایه با سیم رها کردن از راه دور سر و کار داشته باشید، این قابلیتی است که مناسب این کار است.
این دستگاه کوچک علاوه بر اینکه قادر به ارائه عملکرد رهاسازی از راه دور غیر خط دید است، قادر است به طور مستقل فوکوس خودکار و زوم فاصله کانونی را روی دوربین ها و لنزهای سازگار (در حال حاضر بسیار محدود) کنترل کند.
Rebel SL3 همچنین با کنترل از راه دور سیمی E3 Canon و با یک آداپتور Canon Timer Remote Controller TC-80N3 سازگار است .
قیمت و ارزش
مقرون به صرفه بودن یکی دیگر از ویژگی های قوی CANON EOS REBEL SL3 250Dاست. این دوربین در کنار سایز کوچک، دارای برچسب قیمت نسبتا کمی است و نسبت به قیمت، ارزش زیادی برای دوربین دارد.
جمع بندی
Canon کتابچه راهنمای مالک 493 صفحهای را منتشر کرده است که تمام ویژگیهای موجود در این دوربین و کاربرد آنها را توضیح میدهد. دفترچه راهنما را بخوانید.

این دوربین برای ثبت لحظات خانوادگی، مسافرت، پیادهروی و حتی بهعنوان یک دوربین پشتیبان جمعوجور یا دوربین دوم نسبت به مدلهای بالاتر، انتخابی عالی است.آن برای طیف گسترده ای از مصارف عمومی استفاده کرده ام.

پیاده روی بر فراز یک تقلای صخره ای؟ CANON EOS REBEL SL3 250Dممکن است انتخاب مناسبی باشد.

آیا می خواهید یک غروب به یاد ماندنی زیبا را ثبت کنید؟ CANON EOS REBEL SL3 250Dدارای این پوشش است.

چه بخواهید یک تیغه سرخس برجسته باشد یا همه سرخس های جنگل تیز باشند، CANON EOS REBEL SL3 250Dمی تواند این کار را انجام دهد، حتی با یک لنز ارزان قیمت.

تصاویر بالا با استفاده از لنز EF-S 10-18mm IS STM گرفته شده اند ، به استثنای غروب خورشید که با لنز Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS STM گرفته شده است .
جایگزین ها
آیا Rebel SL3 دوربین مناسب شماست؟ پاسخ به این سوال برای حجم قابل توجهی از مردم مثبت خواهد بود. برای کسی که قصد خرید Rebel SL3 را دارد، دیگر مدلهای فعلی EOS که باید در نظر گرفته شوند عبارتند از EOS Rebel T7i، Rebel EOS T7 و EOS Rebel SL2.
Canon EOS Rebel T7i / 800D در بالای CANON EOS REBEL SL3 250Dدر خط تولید Canon جای گرفته است. اما در اینجا برخی از تفاوت های Rebel SL3 در مقابل T7i آورده شده است:
- CANON EOS REBEL SL3 250D دارای ویدیوی 4K (برش 1.6 برابر)، گرفتن فریم فیلم 4k، ضبط تایم لپس 4k است.
- CANON EOS REBEL SL3 250D دارای 8DIGIC در مقابل 7DIGIC است
- CANON EOS REBEL SL3 250Dدارای رتبه عمر باتری 1630 شات در مقابل 820 است
- CANON EOS REBEL SL3 250D دارای فرمت فایل RAW جدید CR3 است که بهبودهایی از جمله اندازه فایل 40 درصد کوچکتر در فرمت جدید C-RAW ) RAW فشرده شده (را ارائه می دهد.
- CANON EOS REBEL SL3 250D راه اندازی آسان تر Wi-Fi از جمله برگه منوی جدید بنفش و نام های از پیش تعیین شده قابل ویرایش دارد.
- T7i دارای 6 فریم در ثانیه در مقابل 5 فریم بر ثانیه است
- T7i دارای 45 نقطه فوکوس خودکار متقاطع در مقابل 9 نقطه فوکوس خودکار با نوع متقاطع مرکزی است
- T7i دارای EV -3.0 OVF تشخیص فاز AF در مقابل -0.5 است
- T7i دارای سنسور نورسنجی 7560 پیکسلی RGB+IR است که به 63 بخش در مقابل سنسور اندازه گیری دو لایه منطقه 63 تقسیم شده است.
- T7i دارای 2، 3، 5 یا 7 شات AEB (براکت نوردهی خودکار) در مقابل 3 عکس است.
- T7i دارای منظره یاب نوری با بزرگنمایی 95% است ( 0.82x در مقابل 0.87x )
- T7i دارای تشخیص و اجتناب از سوسو زدن نور است
- T7i دارای دکمه پیش نمایش عمق میدان در مقابل سفارشی کردن دکمه DISP برای این عملکرد است
- T7i LCD دارای یک پوشش ضد لک است
- T7i دارای سطح الکترونیکی است
- T7i دارای فلاش داخلی قوی تری است، دارای امتیاز GN 13.1 در مقابل 9.8 ISO 100، و پوشش 17 میلی متری در مقابل 18 میلی متری
- T7i دارای پین مرکزی در کفش داغ فلاش است
- T7i NFC دارد
- CANON EOS REBEL SL3 250Dقیمت پایین تری دارد
در حالی که Rebel T7i به طور کلی گزینه بهتری است، برای به دست آوردن برخی از مزایای ویژگی های CANON EOS REBEL SL3 250Dاز جمله ویدیوی 4k، منتظر به روز رسانی مدل است.
در اینجا برخی از تفاوت های Rebel SL3 در مقابل T7 آورده شده است:
- CANON EOS REBEL SL3 250D دارای ویدیوی 4K (برش 1.6 برابر)، گرفتن فریم فیلم 4k، ضبط تایم لپس k 4 است.
- CANON EOS REBEL SL3 250Dدارای DIGIC 8 در مقابل DIGIC 4+ است
- CANON EOS REBEL SL3 250D دارای نرخ فریم 5 فریم در ثانیه در مقابل 3 فریم در ثانیه است
- CANON EOS REBEL SL3 250D راه اندازی آسان تر Wi-Fi از جمله برگه منوی جدید بنفش و نام های از پیش تعیین شده قابل ویرایش دارد.
- CANON EOS REBEL SL3 250Dدارای سیستم Dual Pixel CMOS AF Canon است
- CANON EOS REBEL SL3 250D دارای فرمت فایل RAW جدید .CR3 است که بهبودهایی از جمله اندازه فایل 40 درصد کوچکتر در فرمت جدید C-RAW (RAW فشرده شده) را ارائه می دهد.
- CANON EOS REBEL SL3 250Dدارای EV -0.5 OVF تشخیص فاز AF در مقابل 0.0 است
- CANON EOS REBEL SL3 250D دارای ISO 100-25600، H 51200 در مقابل 100-6400، H 12800 است
- CANON EOS REBEL SL3 250D دارای صفحه نمایش لمسی با زاویه متغیر 3.0 اینچ (77 میلی متر) Clear View II TFT، تقریباً 1040 هزار نقطه در مقابل 3.0 اینچ (75 میلی متر) TFT، تقریباً. 920 هزار نقطه
- CANON EOS REBEL SL3 250Dدارای امتیاز خروجی فلاش داخلی کمی بالاتر GN 9.8 در مقابل 9.2 ISO 100، است، در حالی که T7 دارای پوشش گسترده تر، پوشش 17 میلی متر در مقابل 18 میلی متر است.
- CANON EOS REBEL SL3 250Dدر مقابل کارت حافظه UHS-I سازگار است
- CANON EOS REBEL SL3 250D دارای رتبه عمر باتری تقریبا 2 برابر است
- T7 دارای منظره یاب نوری
- T7 قیمت پایین تری دارد
در مورد ارتقاء نسل قبلی این مدل، Canon EOS Rebel SL2 / 200D چطور ؟ آیا ارزش ارتقاء از SL2 به CANON EOS REBEL SL3 250Dرا دارد ، در اینجا برخی از متمایز کننده های برجسته Rebel SL3 در مقابل SL2 آورده شده است:
- ویدیوی 4K (برش 1.6 برابر)، گرفتن فریم فیلم 4k، ضبط تایم لپس 4k
- افزایش عمر باتری – تقریبا. 1070 در مقابل 650 73°F/23°C، AE 50%، FE 50%
- فرمت فایل RAW جدید .CR3 که بهبودهایی از جمله 40 درصد اندازه فایل کوچکتر در فرمت جدید C-RAW RAW فشرده شده ارائه می کند.
- افزایش ظرفیت بافر RAW به 10 در مقابل 6 و به 37 با فرمت C-RAW
- 8DIGIC در مقابل 7
- دارای حالت Smooth Skin در مقابل حالت Panning
- بهبود یافته ALO (بهینه ساز نور خودکار)، حفظ درجه بندی در هایلایت ها و سایه ها
- رابط کاربری هدایتشده و حالتهای کمک خلاقانه موجود است
- راهاندازی سادهتر Wi-Fi از جمله برگه منوی جدید بنفش و نامهای از پیش تعیین شده قابل ویرایش
- بدون دکمه اختصاصی پیشنمایش DOF، دکمه رها کردن فلاش به یک فلنج کوچک روی فلاش، بدون پین مرکزی روی کفش داغ

خلاصه
ما در یک زمان عالی در حال عکاسی هستیم. ما تعداد زیادی گزینه عالی برای دوربین در دسترس داریم و انتخاب یکی معمولاً تصمیم آسانی نیست. این یکی شاید راحت تر از بقیه متمایز شود.
مطمئناً شما کیفیت تصویر عالی می خواهید. آیا منظره یاب اپتیکال از طریق لنز و عمر باتری بسیار طولانی را دوست دارید؟ به دنبال دوربینی با کاربری بسیار آسان، جمع و جور، سبک وزن و قابل حمل آسان هستید که استفاده از آن راحت باشد و هزینه زیادی نداشته باشد و در عین حال عملکرد خوبی داشته باشد و دارای بسیاری از ویژگی های عالی از جمله فیلمبرداری 4k و فوکوس خودکار Dual-Pixel باشد؟ Canon EOS Rebel SL3 ممکن است نام شما روی آن باشد.
Canon EOS Rebel SL3 یک دوربین استارت عالی است، مخصوصا برای بچه ها و به همان اندازه در یک کیت حرفه ای به عنوان دوربین پشتیبان یا حتی در مواردی که دوربین را در احتمال آسیب دیدن در هنگام عکسبرداری قرار می دهد، در خانه قابل استفاده است